Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích

29.11.2024 22:28 | Tisková zpráva

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 28. listopadu stavět na tahu I/20 v Českých Budějovicích severní spojku. Práce na 2,5 kilometru dlouhé stavbě vyjdou téměř na dvě miliardy Kč bez DPH, potrvají tři roky. Severní spojka propojí silnici I/20 s dálnicí D3 a výrazně ulehčí dopravě ve městě, vznikne také 335 metrů dlouhý most přes Vltavu. Vedle obchvatu v podobě dálnice D3 je severní spojka další klíčovou stavbou pro České Budějovice.

Ředitelství silnic a dálnic: Severní spojka v Českých Budějovicích
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Severní spojka je propojení silnice I/20 v úseku od křižovatky u Globusu po Pražskou třídu. Stavba spolu s navazujícím úsekem ulice Okružní vytvoří severní obchvat města, který odlehčí přetížené ulici Strakonické a Nádražní a také křižovatce Diamant. Po Strakonické denně projede až 20.000 aut. Společně s novými úseky dálnice D3, které otevřeme už letos v prosinci, jde o další zásadní zlepšení dopravy v Českých Budějovicích,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Stavba odvede tranzit aut jedoucích od Písku či Prachatic po tahu I/20. Je navržená jako dvoupruhová silnice. Začne u okružní křižovatky vedle Globusu, povede ke křižovatce Nemanické ulice, Pražské třídy a Okružní ulice, kde se propojí s přivaděčem k dálnici D3. Součástí bude osm mostů. Jeden, dlouhý 335 metrů, povede přes Vltavu, bude zavěšený na lanech a bude na něm i pás pro pěší a cyklisty. Město tak získá čtvrtý most přes Vltavu. ŘSD v trase severní spojky postaví i 76 metrů dlouhý protipovodňový most. Konstrukce mostů jsou mimo aktivní zóny záplav.

„Součástí severní spojky bude i zhruba 420 metrů dlouhý podjezd stávající silnice, železnice a ulice A. Trägera. Milánské stěny, které ke stavbě podjezdu využijeme, budou až 20 metrů hluboko. Vybudujeme také novou světelnou křižovatku u areálu firmy Robert Bosch a rovněž protihlukové stěny dlouhé téměř 300 metrů. Na celém úseku silnice bude veřejné osvětlení, jezdit by se mělo rychlostí 70 kilometrů v hodině,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Podle strategického plánu města České Budějovice je narůstající problém silniční dopravy kritický. Nyní vedou všechny silnice I. a II. tříd průtahem přes centrální části města. Významně by měl pomoci obchvat v podobě dálnice D3, jejíž tři úseky zprovozní ŘSD letos krátce před Vánoci.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 324,9 kilometrů nových staveb. Jedná se o 250,7 km dálnic a 74,2 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 111,3 km dálnic a silnic I. třídy.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ústavní soud: Deset let soudce Davida Uhlíře

22:31 Ústavní soud: Deset let soudce Davida Uhlíře

Když jej prezident republiky jmenoval dne 10. prosince 2014 do funkce soudce Ústavního soudu, bylo t…