První lodě tak díky nové komoře a upravenému korytu říčky Radějovky dopluly z Výklopníku až do Hodonína. Starostové obcí Rohatec a Sudoměřice vzájemným předáním vod Baťova kanálu a řeky Moravy symbolicky propojili dosud v tomto úseku oddělené vodní cesty. Zkušební provoz pro veřejnost bude probíhat po dobu dvou posledních víkendů v září, vždy od pátku do neděle. Úsek Moravy mezi Rohatcem a Hodonínem v délce 7 km se tak napojil na stávajících 53 km Baťova kanálu vedoucího z Otrokovic.
„Baťův kanál dostává po téměř devadesáti letech své čtrnácté zdymadlo. Byl sice vybudován za účelem závlah a dopravy lignitového uhlí z Rohatce do Baťových závodů v Otrokovicích, ale nedlouho po svém dokončení ve 30. letech minulého století se začal využívat i pro rekreační plavbu. A právě pro tu byl v roce 1995 znovu zprovozněn. Baťův kanál má obrovský turistický potenciál a Ministerstvo dopravy rozvoj rekreační plavby po jeho vodách dlouhodobě podporuje. Nyní startujeme zkušební provoz a já se moc těším, až 1. května příštího roku uvedeme toto dílo do plného pravidelného provozu pro veřejnost,“ řekl Václav Bernard, náměstek ministra dopravy.
„Stavební práce byly zahájeny téměř přesně před dvěma lety. I přes několikatýdenní zdržení, které způsobily loňské zářijové povodně, se podařilo stavbu pro veřejnost zprovoznit ještě před ukončením letošní plavební sezóny. Za to patří velký dík především zhotoviteli, ale i celému projektovému týmu. Po desetiletích příprav se prodloužení Baťova kanálu do Hodonína stalo realitou,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva



