Ředitelství vodních cest: Nad Labe byla vysunuta první část konstrukce nového mostu u Přelouče

14.12.2019 10:57 | Zprávy

V pátek bylo zahájeno vysunování nové ocelové konstrukce mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi u Přelouče. Hydraulické listy po 16 cm krocích posouvaly 170 tunovou konstrukci ze břehu nad hladinu Labe na provizorní podpěry. V sobotu 62 m dlouhá část překlene řeku a na břehu bude pokračovat svařování dalšího dílu. Nový most bude smontován v únoru 2020 a práce budou pokračovat tak, aby první auta přejela přes Labe v červnu 2020.

Ředitelství vodních cest: Nad Labe byla vysunuta první část konstrukce nového mostu u Přelouče
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

„Nedílnou součástí projektu splavnění Labe do Pardubic je i rozšíření mostu mezi Valy a Mělicemi. Starý most měl mezi pilíři v řece jen úzké pole s nízko položenou mostovkou a pro bezpečnou plavbu lodí se tak nahrazuje mostem novým,“ řekl Ing. Jan Bukovský, zástupce ředitele Ředitelství vodních cest ČR jako investora stavby. Stavbaři Společnosti SMP CZ, a.s. + Metrostav, a.s. včetně jejich subdodavatelů i během zimních měsíců usilovně pracují na výstavbě nové ocelové mostní konstrukce mostu přes Labe mezi Valy a Mělicemi.

Ocelová konstrukce o celkové délce 194 m a hmotnosti 645 tun přes hlavní pole nad řekou je typem tzv. Langerova trámu. Sestavuje se postupně po třech částech nosné konstrukce bez oblouku z jednotlivých dílů převozitelných silniční nákladní dopravou na mělickém předpolí, odkud se budou dvě její části postupně vysouvat přes Labe směrem na Valy do jejich finální pozice. Po druhém vysunutí se třetí část nosné konstrukce domontuje už na své pozici na mělické straně. Ocelová konstrukce je montážně podepřena a vysouvána na těžké a prostorové skruži na obou březích a po provizorních věžových bárkách beraněných v korytě řeky Labe, které se po dokončení ocelové konstrukce a betonáži spřažené desky odstraní.

Ve dnech 13.-14. prosince 2019 se vysune smontovaná valská část nosné konstrukce o délce 62 m a hmotnosti 170 tun nad řeku Labe. Vysouvání bude prováděno za pevnou podporu pilíře dvěma dutými hydraulickými lisy se zdvihem 166mm. Tato operace bude prováděna pouze v denních hodinách a měla by trvat celkem přibližně 10-14 hodin.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Proč nechodíte17.11. na Národní třídu?

Podle mě se dají snadno zvládnou obě ,,akce". Co tím, že na Národní třídu nechodíte, vlastně chcete sdělit? A nemyslíte, že jste tam minimálně jako předseda Sněmovny jít měl? Nechce se mi věřit, že byste měl strach z reakce veřejnosti, tak mi to nejde do hlavy, proč tam nejdete? Nemyslíte, že tak na...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Nemošice obnovují alej starých odrůd jabloní

10:34 Nadace ČEZ: Nemošice obnovují alej starých odrůd jabloní

V extravilánu města Pardubic, mezi místními částmi Nemošice a Mnětice probíhá významný projekt obnov…