Zdaleka největší podíl na nehodách mají kolize s motorovými vozidly. Za prvních šest letošních měsíců zaznamenal DPP takovýchto incidentů 556, v loňském roce 1 095. Převážnou většinu těchto nehod zavinili řidiči automobilů. Jen méně než každou sedmou mají na svědomí řidiči tramvají. Ze statistik za posledních šest let navíc vyplývá, že podíl na zavinění dopravních nehod ze strany řidičů tramvají postupně klesá.
Příčiny nehod jsou nejčastěji: nepozornost, nerespektování odlišnosti provozu tramvají ze strany řidičů automobilů, ale i jejich neznalost dopravních předpisů, které platí pro provoz tramvají – především, co se týče přednosti v jízdě. Tramvaj nemůže jednoduše změnit směr a brzdná dráha tramvaje je delší než u silničních vozidel. Důsledky při kolizi jsou přitom pro osobní automobily většinou poměrně výrazné. Odstrašujícím příkladem může být výsledek simulované srážky osobního automobilu a tramvaje jedoucí rychlostí 40 km/h, kterou provedl DPP.Video z tohoto experimentu a video s odbornou analýzou pana prof. PhDr. Jiřího Strause, soudního znalce v oboru forenzní biomechaniky, jsou dostupná na následujícím odkazu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva