Stává se z něj fenomén, který společensky odpovědné firmy stále více zasazují do svých strategií. Dle údajů platformy Byznys pro společnost počet zaměstnanců, kteří vyráží do neziskových organizací pomoci manuálně či svými zkušenostmi, v posledních letech ročně roste průměrně o 17 %. Největší ochota firem pomáhat panuje v Praze a Středočeském kraji, nejmenší zájem pak hlásí Olomoucký a Zlínský kraj.
Montérky místo „kvádra“
Myšlenka firemního dobrovolnictví jako taková je součástí širšího konceptu společenské odpovědnosti firem. V jeho rámci se firmy snaží pomáhat regionu, ve kterém působí. V případě firemního dobrovolnictví se jedná především o pomoc neziskovým organizacím, která má vést k jejich lepšímu fungování. Tato pomoc může mít jak manuální formu, například vymalování chodeb nebo úpravu areálu organizace, tak „duševní“. I neziskové subjekty se totiž musí chovat dle jistých tržních principů a často potřebné zkušenosti postrádají. Know-how a vědomosti ostřílených manažerů ze soukromého sektoru jim tak přijdou vhod.
Základním krokem pro rozběhnutí konceptu firemního dobrovolnictví je rozhodnutí firmy umožnit zaměstnancům věnovat část standardní pracovní doby na dobrovolnickou činnost. Vytvoření takového rámce a správa příslušné agendy vyžaduje dostatečné personální kapacity, které zvládají spíše větší firmy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva