Ročně v České republice pomáhá až 10 000 zaměstnanců, nejvíce v Praze

19.09.2014 13:20 | Zprávy

Po letech, kdy bylo dobrovolnictví chápáno jako součást socialismu, a tedy jako cosi povinného, zažívá nyní svůj velký rozkvět v podobě firemního dobrovolnictví. Stává se z něj fenomén, který společensky odpovědné firmy stále více zasazují do svých strategií. Dle údajů platformy Byznys pro společnost počet zaměstnanců, kteří vyráží do neziskových organizací pomoci manuálně či svými zkušenostmi, v posledních letech ročně roste průměrně o 17 %. Největší ochota firem pomáhat panuje v Praze a Středočeském kraji, nejmenší zájem pak hlásí Olomoucký a Zlínský kraj.

Ročně v České republice pomáhá až 10 000 zaměstnanců, nejvíce v Praze
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zahradník při úpravě keřů. Ilustrační foto

Montérky místo „kvádra“

Myšlenka firemního dobrovolnictví jako taková je součástí širšího konceptu společenské odpovědnosti firem. V jeho rámci se firmy snaží pomáhat regionu, ve kterém působí. V případě firemního dobrovolnictví se jedná především o pomoc neziskovým organizacím, která má vést
k jejich lepšímu fungování. Tato pomoc může mít jak manuální formu, například vymalování chodeb nebo úpravu areálu organizace, tak „duševní“. I neziskové subjekty se totiž musí chovat dle jistých tržních principů a často potřebné zkušenosti postrádají. Know-how a vědomosti ostřílených manažerů ze soukromého sektoru jim tak přijdou vhod.

Základním krokem pro rozběhnutí konceptu firemního dobrovolnictví je rozhodnutí firmy umožnit zaměstnancům věnovat část standardní pracovní doby na dobrovolnickou činnost. Vytvoření takového rámce a správa příslušné agendy vyžaduje dostatečné personální kapacity, které zvládají spíše větší firmy. „Nastartovat program firemního dobrovolnictví určitě vyžaduje minimálně jednoho člověka, který vše koordinuje. Klíčem k úspěchu je však osobní nasazení zaměstnanců. Nám se podařilo zaměstnance poměrně rychle přesvědčit tak, že přijali myšlenku pomáhat za vlastní. Letos jich prozatím pomáhalo 92, tedy téměř polovina. Zároveň pro manažery neziskových organizací pořádáme »Kurz manažerského minima«, který jim pomáhá lépe vést vlastní tým, komunikovat
s externími partnery či prezentovat a budovat povědomí o naší společnosti,“
říká PharmDr. Monika Horníková, generální ředitelka české pobočky GSK, jedné z největších farmaceutických firem na světě.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Blažkovy bitcoiny

Dobrý den, může mi prosím někdo vysvětlit, zda je to normální, že stát přijímá do rozpočtu jen tak peníze od kohokoliv? Podle mě vám přeci nikdo nedá peníze jen tak. Takže je i otázka, co za tím vším podle vás je? A věříte tomu, že Blažek z toho neměl nic pro sebe? Přeci pokud není úplně mimo, tak m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Síť dealerů rozpletena

22:33 Celní správa: Síť dealerů rozpletena

Celníci z královéhradeckého Odboru pátrání Generálního ředitelství cel společně s kriminalisty králo…