Montérky místo „kvádra“
Myšlenka firemního dobrovolnictví jako taková je součástí širšího konceptu společenské odpovědnosti firem. V jeho rámci se firmy snaží pomáhat regionu, ve kterém působí. V případě firemního dobrovolnictví se jedná především o pomoc neziskovým organizacím, která má vést
k jejich lepšímu fungování. Tato pomoc může mít jak manuální formu, například vymalování chodeb nebo úpravu areálu organizace, tak „duševní“. I neziskové subjekty se totiž musí chovat dle jistých tržních principů a často potřebné zkušenosti postrádají. Know-how a vědomosti ostřílených manažerů ze soukromého sektoru jim tak přijdou vhod.
Základním krokem pro rozběhnutí konceptu firemního dobrovolnictví je rozhodnutí firmy umožnit zaměstnancům věnovat část standardní pracovní doby na dobrovolnickou činnost. Vytvoření takového rámce a správa příslušné agendy vyžaduje dostatečné personální kapacity, které zvládají spíše větší firmy. „Nastartovat program firemního dobrovolnictví určitě vyžaduje minimálně jednoho člověka, který vše koordinuje. Klíčem k úspěchu je však osobní nasazení zaměstnanců. Nám se podařilo zaměstnance poměrně rychle přesvědčit tak, že přijali myšlenku pomáhat za vlastní. Letos jich prozatím pomáhalo 92, tedy téměř polovina. Zároveň pro manažery neziskových organizací pořádáme »Kurz manažerského minima«, který jim pomáhá lépe vést vlastní tým, komunikovat
s externími partnery či prezentovat a budovat povědomí o naší společnosti,“ říká PharmDr. Monika Horníková, generální ředitelka české pobočky GSK, jedné z největších farmaceutických firem na světě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva