Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let

09.01.2016 9:06 | Zprávy

Letošní sváteční program přinesl stanicím České televize téměř čtyřicetiprocentní podíl na publiku a tři premiérové vánoční pohádky se zařadily mezi nejvyhledávanější pořady roku 2015. Ten byl zároveň v celoročním průměru pro Českou televizi z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních sedm let.

Rok 2015 byl pro ČT z hlediska sledovanosti nejúspěšnějším za posledních 7 let
Foto: repro youtube, tan
Popisek: Logo ČT

„Poslední tři roky klademe v České televizi při sestavování programové nabídky soustavný důraz na několik základních parametrů, jako je aktuálnost, kvalita, přidaná hodnota pořadů, vysoký podíl premiér a původní české tvorby. Zásadní pro nás tedy je, aby se sledovanost nezvyšovala na úkor kvalitativních ukazatelů, míry zaujetí, inovativnosti nebo divácké spokojenosti. A ta meziročně neklesá. Těší mě, že diváci tento směr oceňují,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Premiérové pořady loni tvořily zhruba čtyřicet procent celého vysílání a více než tři čtvrtiny z toho byly pořady vlastní výroby. V tomto ohledu vyniká Česká televize v celém středoevropském kontextu, kde je důraz na novou, původní tvorbu daleko menší.“

Podíl České televize na sledovanosti v roce 2015 vzrostl jak během celého dne (z podílu 29,86 % na podíl 30,42 %), tak v hlavním vysílacím čase, tedy prime-time (z podílu 28,72 % na podíl 29,29 procenta). Nejúspěšnějším pořadem České televize se stala premiérová štědrovečerní pohádka Korunní princ. V divácké skupině 4+ byl pak Korunní princ dokonce nejsledovanějším pořadem z celé nabídky českých televizních stanic v loňském roce.

Kromě pohádek ale diváky zaujala v uplynulých dvanácti měsících rovněž taneční soutěž StarDance, jejíž rozhodující finálovou část sledovalo 1,925 milionu lidí, přímé přenosy zápasů z hokejového mistrovství světa, především zápas Česka s Finskem (1,921 milionu lidí) či kriminální seriál Vraždy v kruhu (průměrná sledovanost seriálu 1,297 milionu diváků).

Výrazný nárůst sledovanosti zaznamenala rovněž hlavní zpravodajská relace České televize, Události. Jejich průměrný podíl na publiku se zvýšil z 23,92 % v roce 2014 na 24,88 procenta v roce 2015.

Průměrný koeficient divácké spokojenosti s vysíláním České televize dosáhl loni hodnoty 8,3. Nejvyšší hodnoty originality a zaujetí pak mají kanály ČT2 a ČT art.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Čtyři nasvícené přechody zvýší bezpečnost chodců v Kosmonosích

16:26 Nadace ČEZ: Čtyři nasvícené přechody zvýší bezpečnost chodců v Kosmonosích

Hned čtyři přechody pro chodce v Kosmonosích jsou nově nasvícené díky finanční podpoře Nadace ČEZ. V…