„Univerzální jaderné ledoborce postavené podle projektu 22220 jsou vybaveny nejmodernějšími systémy elektrického pohonu lodi. Hlavním cílem provozních zkoušek je ověření správného nastavení algoritmů řízení lodního šroubu a celého pohonu a také pohyblivosti ledoborce při napájení pouze záložními dieselgenerátory,“ uvádí Mustafa Kaška, generální ředitel Atomflotu, provozovatele ruské flotily jaderných ledoborců.
Během provozních zkoušek budou testovány systémy balastních nádrží, navigační přístroje, systémy podpory života, kotevní zařízení a spouštění člunů. Podle plánu by se měl ledoborec vrátit zpět k molu 14. prosince. Závěrečná fáze provozních zkoušek je naplánována na březen až duben příštího roku.
Stavba pilotního ledoborce projektu 22220 proběhla v Baltijském závodě v Petrohradě (v listopadu 2013 byl položen kýl a v červnu 2016 byl trup spuštěn na vodu). Plavidlo se stane největším a nejvýkonnějším jaderným ledoborcem na světě. Úkolem této lodi bude doprovázet obchodní lodě, včetně těžkotonážních, a vést lodní karavany vodami při západních březích arktického Ruska. Díky své konstrukci může nový ledoborec měnit svůj ponor, což mu umožňuje se plavit v arktických mořích i v mělkých zálivech a ústích sibiřských veletoků (například bude plout po Jeniseji do přístavu Dudinka nebo v Obském zálivu).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva