SČS: Cena „SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK“ nachází dostatek příkladů férových služeb

17.01.2014 12:32 | Zprávy

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) tradičně vyhlašuje a organizuje předání ceny Spokojený zákazník kraje. Tradice vyhlašování ceny je ve většině regionů již více než desetiletá. Na rok 2013 bylo udělování cen vyhlášeno (opět) v šesti regionech.

SČS: Cena „SPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK“ nachází dostatek příkladů férových služeb
Foto: red
Popisek: Sdružení českých spotřebitelů

„Ocenění vyjadřuje, že firma, která ho získala, trvale poskytuje služby v oboru svého podnikání v souladu s očekáváním spotřebitele. Předpokládá se tedy, že naplňuje nejen požadavky dané obecně závaznými platnými právními předpisy (což má být samozřejmost), ale že při poskytování služeb či při uvádění výrobků na trh splňuje i další podmínky“, informuje Libor Novák, ředitel SČS, který koordinuje tuto rozsáhlou akci. Těmito podmínkami je, že oceněná firma např.:
má dostatečně srozumitelně deklarovánu jakost a spolehlivost, „nadstandardně“ poskytuje své služby s odpovídající odbornou úrovní prodejce, poskytuje potřebné informace spotřebitelům, např. o zajištění odborného servisu, a podobně.

Při udělení ceny je regionálními ‚Odbornými komisemi pro ochranu spotřebitele‘ přihlédnuto i k tomu, jaký image firma má jak mezi spotřebiteli, tak i u místní a podnikatelské samosprávy. Zmíněné komise jsou složeny ze zástupců regionálních subjektů (regionální samosprávy, nevládní organizace typu YMCA, Svaz žen), profesní organizace (např. krajské hospodářské a agrární komory), dozorové orgány (ČOI, SZPI); komisím předsedá zástupce Krajského úřadu pověřený hejtmanem.

Cena je udělována na základě návrhů zaslaných občany, přednesených členem SČS anebo zástupcem místních nebo podnikatelských samospráv, či dalších partnerů v regionech.

Ocenění se uděluje na daný rok a dva roky následující. Letos tedy na rok 2013 a právo používat chráněnou značku do konce roku 2015. Bližší informace o metodice udělování ceny, kategoriích, pro něž je vyhlašována aj. jsou vystaveny na adrese www.konzument.cz, resp. http://www.konzument.cz/spotrebitel-v-kraji.php.

„Spokojenost spotřebitele vnímáme jako významný faktor dopadů způsobených rozdíly trhu v jednotlivých krajích, mikroregionech, městech a obcích“, vysvětluje Libor Dupal, předseda SČS a dodává: „Proto klade Sdružení českých spotřebitelů důraz na prosazování nástrojů, které podporují snižování rozdílů v úrovni poskytovaných služeb. Je to příklad „pozitivního přístupu“ při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Lubomír Metnar byl položen dotaz

Sociální benefity pro Ukrajince.

Dobrý den pane ministře. Mám otázku. Podle PL ze dne 17. 12. 2025 připravila polská vláda návrh novely zákona o pomoci ukrajinským občanům, který počítá s ukončením mimořádného speciálního statusu pro ukrajinské uprchlíky od 4. března příštího roku. Podle mluvčí ministerstva vnitra Karoliny Gałecké ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražské služby: Popeláři jsou připraveni na vánoční a novoroční svoz odpadu

22:33 Pražské služby: Popeláři jsou připraveni na vánoční a novoroční svoz odpadu

Konsorcium Pražské odpady 2016–2025, které tvoří Pražské služby spolu s dalšími společnostmi, zajist…