„Ocenění vyjadřuje, že firma, která ho získala, trvale poskytuje služby v oboru svého podnikání v souladu s očekáváním spotřebitele. Předpokládá se tedy, že naplňuje nejen požadavky dané obecně závaznými platnými právními předpisy (což má být samozřejmost), ale že při poskytování služeb či při uvádění výrobků na trh splňuje i další podmínky“, informuje Libor Novák, ředitel SČS, který koordinuje tuto rozsáhlou akci. Těmito podmínkami je, že oceněná firma např.:
- má dostatečně srozumitelně deklarovánu jakost a spolehlivost,
- „nadstandardně“ poskytuje své služby s odpovídající odbornou úrovní prodejce,
- poskytuje potřebné informace spotřebitelům, např. o zajištění odborného servisu, a podobně.
Při udělení ceny je regionálními Odbornými komisemi pro ochranu spotřebitele přihlédnuto i k tomu, jaký image firma má jak mezi spotřebiteli, tak i u místní a podnikatelské samosprávy. Zmíněné komise jsou složeny ze zástupců regionálních subjektů (nevládní organizace typu YMCA, Svaz žen), profesní organizace (Krajské hospodářské komory, agrární komory), dozorové orgány (ČOI, SZPI), a předsedá jim zástupce Krajského úřadu pověřený hejtmanem.
Cena je udělována na základě návrhů přednesených členem SČS anebo zástupcem místních nebo podnikatelských samospráv, či dalších partnerů v regionech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva