Tento přílepek navíc bezprecedentním způsobem vychyluje rovnováhu dodavatelsko-odběratelských vztahů pouze ve prospěch dodavatelů zemědělských a potravinářských výrobků a na úkor nejen odběratelů, ale zejména na úkor spotřebitelů a státu. Ve většině demokratických systémů jsou přílepky zakázané. S ohledem na dosavadní rozhodovací praxi Ústavního soudu, který protiústavnost přílepků již dříve konstatoval (nález Us č.77/06), je nutno mít za to, že takovéto přílepky jsou nepřípustné i v České republice. Schválení přílepku by tak bylo projevem nerespektování ústavních principů České republiky v zájmu určité zájmové skupiny na úkor občanů.
Ačkoliv poslanci ANO, TOP 09 a KDU-ČSL již na podzim minulého roku předložili návrh, který má poslancům zakázat podávání takzvaných přílepků k návrhům zákonů, současné dění v Poslanecké sněmovně snahu omezit tuto negativní praxi rozhodně nezohledňuje. Poslanci Zemědělského výboru se totiž svým usnesením rozhodli vyhnout řádnému meziresortnímu připomínkovému řízení i dalším náležitostem standardního legislativního procesu a v tichosti prosadit k novele zákona o potravinách a tabákových výrobcích tzv. přílepek, který naprosto jednostranně zvýhodňuje dodavatelské společnosti, mezi nimiž hrají hlavní roli firmy přímo napojené na vládní činitele. Navrhovaný způsob změny zákona o významné tržní síle pak znevýhodňuje nejen obchodníky, ale zejména spotřebitele a stát (jak to vyplývá z bodu 2.5. důvodové zprávy návrhu zákona o významné tržní síle, který byl na sklonku loňského roku předkládán do legislativní rady vlády.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva