Podmínky smlouvy umožňují Ministerstvu financí pružně využívat úvěrové prostředky v návaznosti na realizované uznatelné výdaje projektu a vybírat mezi fixní nebo variabilní sazbou ve splatnostech až do 20 let podle podmínek na finančním trhu. Do té doby neplynou z uzavřené smlouvy žádné úrokové výdaje. A pokud by se podmínky úvěru ukázaly ve srovnání s vydáním státního dluhopisu se stejnými parametry jako nevýhodné, nemusí být akceptovány,“ uvedl ředitel odboru Ministerstva financí pro řízení státního dluhu a finančního majetku Petr Pavelek.
„Jsme rádi, že se nám opět povedlo navázat spolupráci s českou vládou a podepsat úvěrovou smlouvu na tak důležitou operaci. Modernizované tratě bude využívat až 20 milionů pasažérů ročně. Významně by se měl zlepšit nejen komfort cestujících, ale i dochvilnost vlaků. Věříme, že se nám na tento projekt podaří navázat i v dalších sektorech české ekonomiky,“ dodává viceprezident EIB Vazil Hudák.
V rámci implementační dohody projektu se SŽDC zaváže k modernizování osmi úseků 1. a 2. železničního koridoru. Přestavbou tak projdou již před lety modernizované úseky mezi Prahou a Brnem a také na trase Přerov – Ostrava – Petrovice u Karviné – státní hranice s Polskem. Celkové odhadované náklady na tyto investiční akce dosahují přibližně 24 miliard Kč.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva