SŽDC: V Moravskoslezském kraji přijdou opravy nádraží na více než 100 milionů

30.03.2018 20:13 | Zprávy

V letošním roce zahájí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) opravy a větší rekonstrukce více než patnácti nádraží v Moravskoslezském kraji. Správce infrastruktury předpokládá celkové náklady na stavby nebo projektovou přípravu ve výši 106 milionů korun. Mezi největší investice patří dokončení oprav bohumínské výpravní budovy, modernizace nádraží ve Frenštátu pod Radhoštěm nebo aktuálně projektované rekonstrukce v Havířově či Opavě západ. Na ostravském hlavním nádraží doplní vybudované výtahy také nové eskalátory spolu s rozšířeným informačním systémem.

SŽDC: V Moravskoslezském kraji přijdou opravy nádraží na více než 100 milionů
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

„V Moravskoslezském kraji aktuálně projektujeme rekonstrukce rozsáhlých nádražních budov. K finančně nejnáročnějším projektům patří bezesporu rekonstrukce té havířovské,“ uvádí náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola a současně doplňuje: „Zadali jsme zpracování projektové dokumentace na rekonstrukci celého objektu, tedy nejen haly, ale i její levé administrativní části, kde počítáme s využitím těchto prostor pro cestující a dopravce.“ Město chce vnitřní prostory nádražní haly využít jako sportovně-společenské centrum, v němž budou umístěny například hřiště, squashové kurty, horolezecká stěna, kavárna, kulturní prostory, klubovny, šatny a sociální zařízení. Celkové investiční náklady se odhadují ve výši kolem 120 milionů korun, stavba bude probíhat až do konce příštího roku.

Další velmi diskutovanou výpravní budovou v tzv. bruselském stylu je nádraží v Ostravě-Vítkovicích. Pro potřeby současné železnice zcela předimenzovaná budova vyžaduje bezodkladnou opravu. SŽDC zadala zpracování studie, která s přihlédnutím nejen k zájmům správce, ale i cestujících, samosprávy a odborné veřejnosti navrhne a posoudí možnosti jejího dalšího využití. Dále také prověří aktuální stavebně technický stav objektu. Na základě výstupů i výsledků stavebně historického průzkumu památkářů, se letos rozběhne další stupeň projektové přípravy. Náklady na celkovou rekonstrukci se odhadují v řádech desítek milionů korun, konečná částka vzejde ze samotného projektu. Nutností je ovšem nalezení smysluplného využití jak větší části haly, tak i vedlejší pravé administrativní budovy. Samotná realizace se aktuálně předpokládá nejdříve v roce 2020.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Petr Letocha byl položen dotaz

,,V této geopolitické realitě je naprosto jasné, že země musí být připravena"

Na co přesně máme být podle vás připraveni? Myslíte, že Rusko, které už 3 roky neúspěšně válčí na Ukrajině, rozpoutá teď další světovou? Nevím, ale neprobíhají tu spíš jen závody ve zbrojení a strašení? Co podle vás svědčí o tom, že by Rusko nebo někdo jiný? Zaútočil na další státy EU potažmo na nás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní

22:17 Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody’s potvrdila rating Českých drah na úrovni Baa2 v investičním pá…