„Ve výrobě Škody Transportation je v současnosti v různém stupni rozpracovanosti již osm jednotek pro Slovenské dráhy. Tyto jednopodlažní jednotky vznikají za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou prototypových jednotek, které slouží k typovým a homologačním zkouškám, je všech dalších 23 sériových jednotek vyráběno v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, se kterým se nám daří pokračovat s montáží a oživováním vložených vozů a to i za přispění moderních komunikačních platforem,“ doplňuje předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva