Škoda Transportation vyhrála tramvajový tendr v Bratislavě

22.07.2013 12:00

Společnost Škoda Transportation dnes podepsala kontrakt na dodávku tramvají pro slovenskou metropoli Bratislavu. Jedná se o celkem patnáct obousměrných moderních tramvají za 39 milionů euro (975 milionů korun). Součástí tendru je rovněž opce na dodávku dalších patnácti tramvají a opce na údržbu vozů po dobu 15 let.

Škoda Transportation vyhrála tramvajový tendr v Bratislavě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlaky ČD - ilustrační foto

„Slovensko vnímáme jako tradičního a velmi významného obchodního partnera. Na tamní železnici už úspěšně jezdí v běžném provozu naše nejmodernější lokomotivy 109 E2 (Emil Zátopek) s  push-pull soupravami. Nebo mohu připomenout, že před několika týdny uzavřela naše dceřiná společnost Škoda Electric smlouvu na dodávku osmdesáti nových trolejbusů pro Bratislavu za zhruba 1,1 miliardy korun,“ říká generální ředitel společnosti Škoda Transportation Josef Bernard.

„Jsem rád, že budeme moct našim cestujícím poskytnout kvalitní služby v nových a moderních tramvajích. Věřím, že během čtyř let se nám podaří obměnit alespoň polovinu tramvajového vozového parku v Bratislavě,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Bratislava Lubomír Belfi.

Nové tramvaje přispějí hlavně ke zvýšení kvality cestování pro pasažéry. O jejich komfort bude maximálně postaráno. Přispěje k tomu zejména dostatek místa, vhodné umístění zádržných systémů a také velmi klidný chod tramvají. Vozidla budou kompletně klimatizována, včetně kabiny řidiče. Pro cestující se sníženou pohyblivostí bude připravena výklopná plošina. Ve vozidle bude také zařízení pro hlasovou komunikaci mezi nevidomými cestujícími a řidičem. Samozřejmostí bude přehledný audiovizuální, informační a kamerový systém.

„V Bratislavě se mohou těšit na nové obousměrné pěti-článkové tramvaje 30 T, které navazují na sérii obousměrných vozidel, které si oblíbili cestující v italském Cagliari, americkém Portlandu nebo polské Wroclavi. Tramvaje pro slovenskou metropoli budou ale nově vycházet z moderních tramvají 26 T, které jsou určené pro maďarské město Miskolc. Bratislavské tramvaje budou mít podvozky s rozchodem na 1000 mm a první a poslední podvozek bude plně otočný,“ doplňuje Jaromír Jelínek, obchodní ředitel Škody Transportation.

V poslední době je společnost Škoda Transportation na trhu s tramvajemi velmi úspěšná. „Kromě Bratislavy se nám podařilo uzavřít kontrakt na dodávku 60 nízkopodlažních tramvají pro turecké město Konya. V Číně jsme podepsali kontrakt s čínskou firmou CSR Sifang Quingdao na poskytnutí licence k technologiím na výrobu nízkopodlažních tramvají typu ForCity. Celková hodnota této zakázky může dosáhnout až 5 miliard korun.  V současnosti navíc míří první tramvaje z celkem 31 do maďarské Miskolce,“ dodává Josef Bernard.

„Obyvatelé Bratislavy i její návštěvníci právě obdrželi pozitivní zprávu. Město může díky evropské finanční pomoci modernizovat vozový park dopravního podniku. Má možnost v nadcházejících letech koupit nové a moderní tramvaje a trolejbusy,“ dodal k právě uzavřenému kontraktu Milan Ftáčnik, primátor hlavního města Bratislavy.

Základní technické parametry tramvají 30 T:

Obousměrná
Délka tramvaje: 32,5 m
Nízkopodlažnost: 89 %
Rozchod: 1000 mm
Max. provozní rychlost: 65 km/h
Obsaditelnost: 242 (z toho sedících cestujících 52)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Tomáš Czernin byl položen dotaz

Válka na Ukrajině

Pane senátore, opravdu věříte tomu, že má Ukrajina šanci Rusko porazit, a že ji USA a ostatní budou podporovat do nekonečna? Nechápejte mě špatně, přeji si, aby Ukrajina Rusko porazila, ale myslím, že je to dost nereálná vize. A co mě ještě na vašem komentáři zarazilo je, že v něm vůbec nepíšete o m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Skupina ČEZ vyvinula unikátní řešení upevnění fotovoltaických panelů na nestabilních podložích

13:41 Skupina ČEZ vyvinula unikátní řešení upevnění fotovoltaických panelů na nestabilních podložích

Střední díly pásových dopravníků z povrchových uhelných dolů by mohly do budoucna sloužit jako konst…