Školský ombudsman řešil dva tisíce stížností

08.11.2017 17:38 | Zprávy

Školský ombudsman řešil v uplynulém školním roce stížnosti, které se týkaly zejména sporů mezi učiteli a vedením školy, rodiči a učiteli a mezi žáky navzájem. Hlavním tématem ombudsmana Ladislava Hrzala bylo řešení šikany na školách. Výsledky své činnosti shrnul ve výroční zprávě.

Školský ombudsman řešil dva tisíce stížností
Foto: msmt.cz
Popisek: MŠMT - logo

Ombudsman se v minulém školním roce zúčastnil mnoha besed ve školách se žáky i pedagogy. Několikrát ve školách vystoupil společně s Kateřinou Vernerovou, dcerou šikanované učitelky ze Střední průmyslové školy Na Třebešíně.

„Z anonymních podnětů a podnětů od rodičů žáků jsem zjistil, že jsou stále školy, které šikanu řeší nedostatečně, někteří pedagogové i vedení škol zaměňují šikanu za selhání pedagoga. V průběhu roku jsem se také seznámil s několika případy kyberšikany mezi spolužáky a kamarády. Jednotícím prvkem případů, které jsem měl k dispozici, bylo, že v začátcích šlo jen o nevinný žert, legraci, vtip, který však záhy přerostl do klasické kyberšikany a měl velmi špatný dopad na oběť, říká ombudsman Ladislav Hrzal.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

hypotéky

Na jaké výši plánujete zastropování hypotečních úvěrů? A máte taky plán, jak vlastní bydlení zlevnit a zpřístupnit i lidem, co nevydělávají statisíce měsíčně? Protože těch je většina

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Upřesnění informací k registraci poplatníků

22:03 Český rozhlas: Upřesnění informací k registraci poplatníků

Vyjádření Českého rozhlasu k?fungování Účtu poplatníka a upřesnění informací ohledně registrací