Skupina ČEZ elektrifikuje vozový park, ČEZ Distribuce převzala od Škoda Auto 23 vozů Enyaq

06.07.2023 18:56 | Tisková zpráva

Skupina ČEZ zrychluje při přeměně své flotily směrem k elektromobilitě. První velkou dodávkou směřující do dceřiné společnosti ČEZ Distribuce je 23 vozů Škoda Enyaq.

Skupina ČEZ elektrifikuje vozový park, ČEZ Distribuce převzala od Škoda Auto 23 vozů Enyaq
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Zaměstnanci společnosti, která pečuje a rozvíjí největší distribuční síť v ČR, využijí vozy s dojezdem až 500 kilometrů pro zajištění provozních potřeb a obsluhu svých zákazníků. Evropská směrnice 2009/33/EU předepisuje při pořizování nových vozidel v kategorii do 3,5 tuny podíl tzv. čistých vozidel ve výši 29,7 %.

„Na cestě k udržitelnějšímu fungování nevynecháváme žádnou z našich činností. V rámci snižování uhlíkové stopy proto postupně vyměňujeme konvenční vozidla za dostupné elektromobily, případně další alternativní pohony. Model Enyaq má normovaný dojezd (WLTP) na jedno nabití více než 540 kilometrů, a díky své spolehlivosti a dobrým jízdním vlastnostem splňuje naše nároky pro nasazení v běžných provozních podmínkách,“ říká manažerka útvaru Správa ČEZ Distribuce Petra Zděnková.

„V celé Skupině ČEZ nyní slouží přes 5 000 vozidel. Podíl alternativních paliv v této flotile letos chceme výrazně zvýšit. Jsme proto rádi, že se nám díky takzvanému dynamickému nákupnímu systému, který pro pořizování elektromobilů používáme, podařilo nyní vysoutěžit tuto první velkou skupinu vozidel od Škoda Auto,“ říká manažer útvaru dopravní služby ČEZ Jakub Bosák.

Anketa

Vadí vám, že ČT vysílá „komunistické“ seriály jako Chalupáři nebo Nemocnice na kraji města?

6%
90%
hlasovalo: 25761 lidí

„S modelem Enyaq slavíme úspěchy u větší i menší fleetové klientely. Zakázka od ČEZ Distribuce ukazuje, že elektromobilita se stává součástí všech druhů fleetů a firmy chtějí využívat maximálního dojezdu vozu,“ říká koordinátor fleetového prodeje Škoda Auto Česká republika Michal Nykl.

Škoda Auto dlouhodobě spolupracuje se Skupinou ČEZ na řešeních pro dekarbonizaci a zvyšování energetické soběstačnosti. K největším společným projektům patří fotovoltaické elektrárny na pěti budovách servisního centra automobilky v Kosmonosech o výkonu 0,44 MWp a také vznikající fotovoltaiky o celkovém výkonu 2,2 MWp na střechách Škoda Parts Centra i logistických budov v hlavním závodě automobilky v Mladé Boleslavi. Příkladem řešení na klíč z oblasti elektromobility je zase dodávka dobíjecích wallboxů pro vybraná dealerství Škoda Auto po celé České republice. Vybraná prodejní zastoupení dostala na klíč i návrh opatření a technologií k redukci energetické náročnosti objektu a snižování emisí skleníkových plynů.

SKUPINA ČEZ představila před dvěma lety svou strategii Čistá Energie Zítřka založenou právě na pilířích ESG. Klíčovou součástí environmentálního pilíře je dekarbonizace portfolia, snižování emisí skleníkových plynů i dalších znečisťujících látek a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2040. V loňském roce směřoval ČEZ do aktivit, které jsou v souladu s evropskou taxonomií, dvě třetiny svých celkových investic. Jednou z aktivit přispívajících k plnění těchto cílů je i elektrifikace vlastní flotily ČEZ a jednotlivých dceřiných společností.

Environmentální aktivity Škoda Auto zastřešuje strategie GreenFuture pokrývající následující 3 oblasti: GreenProduct se zaměřuje na vývoj energeticky efektivních pohonů a na použití recyklovatelných materiálů ve vozech. Pomocí opatření z oblasti GreenRetail společnost Škoda Auto podporuje udržitelné hospodaření svých prodejních zastoupení a servisních dílen. GreenFactory zahrnuje veškeré aktivity, umožňující výrobu šetrnou vůči přírodním zdrojům. O svých aktuálních projektech a aktivitách v oblasti ochrany životního prostředí informuje společnost Škoda Auto ve své Zprávě o trvale udržitelném rozvoji, vydávané každé dva roky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Svaz vinařů ČR: Účet za škody ve vinicích přesáhl dvě miliardy. Zapomeňme na daň, musíme řešit přežití a budoucnost

16:13 Svaz vinařů ČR: Účet za škody ve vinicích přesáhl dvě miliardy. Zapomeňme na daň, musíme řešit přežití a budoucnost

Rekordní mrazy, které minulý a tento týden udeřily v České republice, ničivě zasáhly tuzemské vinohr…