„V prvních šesti měsících jsme hodně šetřili,“ vysvětluje jeden z důvodů pozitivního trendu předseda Představenstva ČD, a. s., Daniel Kurucz. „Řádově jde o stovky milionů korun, kterými jsme dokázali částečně kompenzovat růst vstupů. Pomáhají nám efektivnější nákupy energií a materiálů, stejně jako snižování režijních či osobních nákladů. Naopak jsme dali více peněz do údržby vozidel.“
Osobní doprava snížila ztrátu o 382 milionů korun (dle IFRS)
Segment osobní dopravy meziročně snížil podle mezinárodních účetních standardů ztrátu o 382 milionů korun na –262 milionů korun. „Ve výsledku se nám opět odráží úspory. Například třicetimilionová úspora na právních službách nebo čtyřicet milionů ušetřených na režijních nákladech,“doplňuje člen Představenstva ČD, a. s., Pavel Krtek. „Na druhou stranu jsme ale dokázali i zvýšit obchodní výkonnost. Oproti loňsku jsou tržby z hlavní činnosti vyšší o 432 milionů korun.Jen na jízdném jsme utržili o 137 milionů víc. Je to přitom zásluha hlavně vnitrostátní dopravy.“ Počet cestujících se meziročně nezvýšil, o 1 % však vzrostl přepravní výkon, což naznačuje, že cestující s oblibou využívají vlaky na delší vzdálenosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy