To v hospodaření významně ovlivnilo také handlingové služby odbavení cestujících i letadel, které poskytuje dceřiná společnost Czech Airlines Handling. Pokles provozu i opětovná částečná nejistota na trhu se dotkly i segmentu údržby letadel, kterou zajišťuje Czech Airlines Technics.
Podle ACI Europe byla letecká doprava v České republice, stejně jako ve Finsku, Velké Británii a Irsku, negativně dotčena nejvíce ze všech evropských zemí. Přestože první čtvrtletí bylo z pohledu počtu přepravených cestujících kritické, v letních měsících se zájem o cestování zejména mezi obyvateli České republiky zvýšil, a Letiště Praha díky tomu za rok 2021 odbavilo téměř 4,4 miliony cestujících.
„I z pohledu provozního hospodaření můžeme být lehce optimističtí, protože jsme se dostali do mírně kladného výsledku a zastavili jsme další prohlubování zadluženosti naší společnosti. Rok 2021 byl rovněž ve znamení obnovování spojení a navýšení počtu frekvencí do již obsluhovaných destinací. Přivítali jsme pět zcela nových dopravců a přidali spojení do šesti nových destinací včetně vzdálených exotických míst. Svou provozní základnu v Praze v listopadu otevřel německý dopravce Eurowings,“ hodnotí uplynulý rok předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva