Modernizace trati Sudoměřice – Votice
Projekt řeší zdvoukolejnění úseku Sudoměřice u Tábora – Votice, převážně na 19 km dlouhé přeložce. Dojde k opuštění stávajících stanic Mezno, Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky a k výstavbě nových zastávek Mezno, Střezimíř, Červený Újezd zastávka, Ješetice a Heřmaničky a stanice Červený Újezd. Součástí realizace je také změna technických parametrů pro možné zvýšení rychlosti až na 200 km/h.
Stavba byla zahájena v květnu 2018, její dokončení je naplánováno v září 2023. Zprovoznění druhé traťové koleje na nové přeložce se předpokládá v červnu 2022, provoz po obou kolejích o dva měsíce později. Celkové náklady, včetně stavebních úprav pro rychlost 200 km/h, dosahují 5,5 miliardy korun. Zhotovitelem prací je firma OHL ŽS.
V současné době se pracuje zejména na železničním spodku, konkrétně jde o realizaci násypových těles, těžení zářezů, budování odvodnění, výstavbu zárubních zdí a zajištění skalních svahů. V plném proudu jsou rovněž práce na nových mostních objektech, kde se provádějí betonáže mostovek a říms. To platí i o nejdelším železničním mostu u Heřmaniček, který bude měřit 240 metrů. Na kratších přemostěních u Radíče a jižně od Heřmaniček již byla dokončena celá nosná konstrukce včetně říms.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva