Správa železnic: Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky, modernizace úseku se blíží ke konci

1.7.2022 8:32 odp. | Tisková zpráva

V pátek 1. července se vrátí vlaky na železniční trať mezi Sudoměřice a Votice na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje.

Správa železnic: Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky, modernizace úseku se blíží ke konci
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Do konce srpna se po její nové přeložce bude jezdit po jedné koleji, plnohodnotný dvoukolejný provoz začne na počátku září. Projekt modernizace trati, která je součástí čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy, míří do finále.  

Anketa

Vláda Petra Fialy dle vašeho mínění povládne (ptáme se od 30.6.2022)

95%
hlasovalo: 10700 lidí

Cílem jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury bylo především zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy. „Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. Díky přibližně 20 kilometrů dlouhé nové trati se zase o něco zkrátí cesta vlakem z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Upozornil tak na skutečnost, že se téměř v celém úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi postavila nová trať, která je přibližně o dva kilometry kratší než stávající trasa. Rychlost vlaků se postupně zvýší až na 200 km/h, už od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba expresů mezi Prahou a Táborem na 59 minut. Další úsporu času totiž přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na který první vlaky vyjedou září. 

„Bude to významný příspěvek k tomu, aby se zlepšilo spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi po železnici“, říká ministr dopravy Martin Kupka a doplňuje: „Pro plynulou a rychlou jízdu na celé trase nyní potřebujeme připravit k výstavbě poslední část koridoru Nemanice – Ševětín.“ Jak ministr Kupka upozorňuje, půjde o finančně velmi náročnou stavbu, a proto ji jako jeden z prvních železničních projektů tohoto typu v ČR ministerstvo zvažuje stavět formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. „Jsme v situaci, kdy se snažíme ve velmi krátkém čase dohnat historický dluh v dopravní infrastruktuře, a pokud chceme udržet tempo výstavby, nemůžeme se spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu,“ uzavírá ministr Kupka.  

Nová trať začíná v Sudoměřicích u Tábora, kde navazuje na již dokončenou modernizaci koridoru od Tábora. Vede v souběhu s dálnicí D3, hlubokým zářezem se třemi nadjezdy a 840 metrů dlouhým tunelem Mezno nedaleko nové stejnojmenné zastávky vede přes další novou zastávku Střezimíř do stanice Červený Újezd. Ta bude sloužit k předjíždění vlaků, osobní vlaky budou zastavovat na stejnojmenné zastávce v obvodu této stanice. Další dominantou trati je 660 metrů dlouhý ražený tunel Deboreč, za ním následuje zastávka Ješetice. V hlubokém údolí mezi Ješeticemi a Heřmaničkami vybudovali stavbaři celkem čtyři mostní estakády v délce 244, 180, 175 a 80 metrů. Mezi nimi leží zastávka Heřmaničky. Stavba končí před železniční stanicí Votice, kde navazuje na již dříve dokončenou modernizaci trati Votice – Benešov u Prahy.

Modernizace jednoho z posledních úzkých hrdel čtvrtého tranzitního železničního koridoru začala v květnu 2018. Definitivně hotovo bude v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 3 966 814 703 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací je firma OHLA ŽS.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Tisková zpráva

Pohostinství je ve vleklé krizi. Máte plánu jim nějak pomoci?

Začalo to covidem a restrikcemi. Teď je tu inflace, tlak na zvyšování mezd, lidé už tolik neutrácí, ptž na to nemají. Restaurace zdražují, aby přežili, o to míň lidí si ale může dovolit jít do retaurace na jídlo. Zrušilijste EET a co dál? Plánujete nějakou pomoc?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Publikace jako pozvánka na objevitelskou cestu po muzeích a galeriích

16:55 Jihočeský kraj: Publikace jako pozvánka na objevitelskou cestu po muzeích a galeriích

Odbor kultury a památkové péče KÚ Jihočeského kraje vydal publikaci s názvem Muzea v regionu – Regio…