Správa železnic: Připravuje se výstavba lávky na Smíchově a rekonstrukce vinohradských tunelů

27.07.2020 20:21

Správa železnic připravuje k realizaci další dvě investiční akce na území hlavního města. V současnosti hledá zhotovitele dokumentace pro vydání společného povolení pro výstavbu nové lávky ve stanici Praha-Smíchov a rekonstrukci vinohradských tunelů. Samotné zahájení prací se plánuje v příštím roce, resp. v roce 2022.

Správa železnic: Připravuje se výstavba lávky na Smíchově a rekonstrukce vinohradských tunelů
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic
reklama

Hlavním cílem prvně jmenované stavby je vybudování bezbariérové lávky pro pěší spojující prostor přednádraží s budoucím autobusovým terminálem Smíchov, situovaným do prostoru stávajícího společného nádraží i nad samotné kolejiště stanice Praha-Smíchov. Současně umožní přístup do nově vznikající čtvrtě Smíchov City s napojením na Radlice.

Lávka včetně schodiště do Nádražní ulice bude dlouhá 103 m, její maximální šířka bude 33 m. Nahradí současnou lávku, čímž zůstane zachováno propojení Radlic se Smíchovem. Oproti stávajícímu stavu se posune o 150 m jižněji. Součástí nové lávky bude i propojení na jednotlivá nástupiště pomocí kombinace pevných schodišť/eskalátorů a výtahů.

Realizace stavby se předpokládá současně s rekonstrukcí stanice Praha-Smíchov, tedy v letech 2021 až 2025. Podpory lávky by se tak měly budovat vždy s přilehlými nástupišti.

Předpokládaná hodnota aktuálně vypsané veřejné zakázky činí 13 mil. Kč. Celkové investiční nákladů stavby by měly dosáhnout výše 237 mil. Kč.

Hlavním cílem druhé jmenované stavby je zejména kompletní rekonstrukce kolejí a kolejových konstrukcí ve vinohradských tunelech a na přilehlém (jižním) kolejovém rozvětvení ve stanici Praha hl. n. Uloženy budou na betonové pražce, čímž dojde k zlepšení kvality a snížení nároků na údržbu drážní infrastruktury na dopravně nejvytíženějším osobním nádraží v ČR.

Dalšími pozitivními dopady rekonstrukce budou zvýšení traťové rychlosti ve všech tunelech, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, prodloužení nástupních hran vybraných nástupišť a provedení přípravy na přechod na plánovanou střídavou trakční soustavu. Realizace nového zabezpečovacího zařízení umožní nasazení systému ERTMS/ETCS.

Součástí stavby bude dále sanace stávajících tunelových trub za účelem zlepšení jejich odvodnění a zmírnění průsaku vody přes ostění. Zároveň se od stavby očekává snížení hlukové zátěže a vibrací díky použití antivibračních rohoží a zřízení bezstykové koleje.

Rekonstrukcí projdou více než 4 km tunelových úseků, v rámci stavby se položí přes 11 km nových kolejí. Práce jsou naplánovány v letech 2022 až 2028, očekávané celkové investiční náklady přesahují 4 mld. Kč. 

Pozn.: Dokumentace pro společné povolení v sobě zahrnuje jak dokumentaci pro územní rozhodnutí, tak i pro stavební povolení, která odpovídá projektu stavby.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Bruntálský Kobylí potok zadrží více vody

20:29 Lesy ČR: Bruntálský Kobylí potok zadrží více vody

Kobylí potok v Bruntále v Moravskoslezském kraji proměnili vodohospodáři z Lesů ČR během roční revit…