Správa železnic: S modernizací železnice pomáhá unikátní ekologický sanační stroj

13.09.2020 8:41

V rámci optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) – Čelákovice (mimo), která běží na plné obrátky již téměř rok, nasadili stavbaři speciální sanační stroj. Model PM 200–2R je unikátní zejména rychlostí práce. Uspoří až 75 procent času oproti konvenční technice. Zároveň disponuje zařízením na ekologickou recyklaci štěrku, které umožňuje opětovné využití tohoto materiálu.

Správa železnic: S modernizací železnice pomáhá unikátní ekologický sanační stroj
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic
reklama

Stroj provádí při pojezdu odtěžení štěrku z kolejového lože, které pročistí, podrtí a smíchá s novou štěrkodrtí pro vytvoření konstrukční vrstvy železničního spodku. Zároveň provádí doplnění nového štěrkového lože společně s prvním podbitím. Aktuálně pracuje ve druhé traťové koleji v úseku Káraný – Lysá nad Labem. K obdobným pracím již došlo ve stejném úseku v první traťové koleji. Vytěžené kolejové lože se následně odvezlo do Čelákovic k mostu přes Labe, kde se využilo k rozšíření železničního náspu. Ten slouží jako montážní základna pro výsun mostu přes řeku.

Přestavba tohoto mostu je důležitou částí optimalizace trati. Nově bude splňovat podjezdnou výšku minimálně 5,25 metru (oproti stávající výšce 4,7 metru), stavebně přitom bude připraven na výhledový zdvih se zajištěním podjezdné výšky sedmi metrů. K přesunu stávající nosné konstrukce mostu z koleje č. 1 do polohy provizorního přemostění dojde letos v listopadu. Začátkem příštího roku se pak snese nosná konstrukce mostu z koleje č. 2, výsun nové konstrukce bude probíhat ve dvou etapách v červnu a srpnu příštího roku.

V rámci stavby dojde také k úpravě nástupišť v zastávce Čelákovice-Jiřina, železničních přejezdů, přístřešků pro cestující, trakčního vedení či sdělovacího a zabezpečovacího zařízení včetně pozemních objektů pro jejich technologii. Cílem modernizace mezi Lysou nad Labem a Čelákovicemi je zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h spolu s vyšší kapacitou dráhy. Stavební práce by měly být hotové v lednu roku 2022. 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

SANEP: Modely volebních výsledků sněmovních voleb za předpokladu utváření různých koaličních bloků

14:54 SANEP: Modely volebních výsledků sněmovních voleb za předpokladu utváření různých koaličních bloků

Volební preference do Sněmovny PČR za říjen 2020.