Správa železnic: Vlaky mohou v úseku z Českého Brodu do Prahy-Uhříněvsi využívat systém ETCS

04.04.2021 16:44

Správa železnic pokračuje v zavádění celoevropského zabezpečovacího systému ETCS na své síti. Dokončena již byla také jeho instalace v úseku z Českého Brodu do Prahy-Uhříněvsi. Šlo o první etapu prací v rámci investiční akce nazvané ETCS Kralupy nad Vltavou – Praha – Kolín. Zhotovitelem stavby je společnost AŽD.

Správa železnic:  Vlaky mohou v úseku z Českého Brodu do Prahy-Uhříněvsi využívat systém ETCS
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Tato investiční akce Správy železnic vychází z Národního implementačního plánu ETCS. Z důvodu dalších souběžných a podmiňujících staveb byla rozdělena na čtyři etapy. V rámci první fáze byl vybaven systémem ETCS úrovně L2 úsek Český Brod (včetně) – Praha-Běchovice – Praha-Uhříněves (včetně). Konkrétně se jedná o stanice Český Brod, Úvaly, Praha-Běchovice, Praha-Malešice, Praha-Hostivař a Praha-Uhříněves. Realizace stavby byla ukončena 25. října 2020. Práce na dalších úsecích budou pokračovat ve vazbě na dokončování modernizačních akcí na železniční infrastruktuře.

Anketa

Necháte se očkovat proti covidu-19? (Ptáme se od 1.4.2021)

hlasovalo: 19333 lidí

V prvním realizovaném úseku došlo k úpravám stávajících staničních i traťových zabezpečovacích zařízení, která zajišťují přenos informací o volnosti úseků či stavu jízdních cest a přejezdů do radioblokových centrál RBC. Celkem zde byly vybudovány dvě centrály RBC.

Traťové a staniční koleje jsou vybaveny nepřepínatelnými eurobalízami, které slouží k předávání informací mezi traťovou a palubní částí ETCS. V rámci první etapy se jedná o celkem 682 balíz. Provedeny byly také potřebné úpravy v Centrálním dispečerském pracovišti Praha.

Projekt je v úseku Český Brod – uzel Praha spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Předpokládaná celková výše nákladů dosahuje 327 720 348 Kč bez DPH. Míra podpory EU je 85 % ze způsobilých nákladů. Výše dotace činí maximálně 3 320 906 eur, tedy zhruba 86 347 009 Kč. Financování z národních zdrojů zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

19:02 Jihočeský kraj: Systém autobusových spojů umožňujících přepravu jízdních kol

Jihočeský kraj ve spolupráci s Jihočeským koordinátorem dopravy (JIKORD) a smluvními dopravci opět p…