Správa železnic navrhla v Odoleně Vodě kompenzační opatření kvůli vedení VRT

27.04.2022 22:11 | Tisková zpráva

Správa železnic a město Odolena Voda pravidelně projednávají přípravu vysokorychlostní tratě (VRT) Podřipsko, která spojí Prahu s Lovosicemi. Na posledním jednání představil tým přípravy VRT možnost přímých kompenzačních opatření, která by přispěla k efektivnějšímu zasazení nových tratí do krajiny a také k ochraně obyvatel a životního prostředí.

Správa železnic navrhla v Odoleně Vodě kompenzační opatření kvůli vedení VRT
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík ocenil aktivní přístup města při realizaci projektu: „Dlouhodobě deklarujeme naši snahu o minimalizaci negativních dopadů nových železnic na své okolí. Aktivním přístupem samosprávy je možné navrhnout taková řešení, která mohou život v obcích naopak zkvalitnit. Úpravy veřejných prostranství přiléhajících k VRT jsme díky intenzivní spolupráci s municipalitou mohli navrhnout například v pražských Běchovicích.“ 

Anketa

Podporujete vládní výzvu k udávání tzv. dezinformací?

1%
97%
hlasovalo: 47595 lidí

Město Odolena Voda na jednání zpřesnilo své požadavky ohledně vedení VRT v blízkosti přírodní rezervace Vršky pod Špičákem a vrchu Na Skalech. Požaduje například tunelové vedení tratě v těchto lokalitách, které bude rozpracováno ve třech variantách pro zajištění celistvosti rezervace a průchodnosti krajinou. Právě tyto body považuje starostka Odoleny Vody Hana Plecitá za klíčové: „Vítám, že se Správa železnic snaží v rámci přípravy dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) a EIA zapracovat požadavky samospráv a stojí o spolupráci v rámci celého územního řízení.“ Připomínkami města k vedení tratě se budou věnovat mimo jiné projektanti, kteří vzejdou z aktuálně probíhajícího zadávacího řízení na DÚR.

Bezmála 60kilometrový úsek VRT Podřipsko je součástí mezinárodního spojení Prahy s Drážďany. Vznikne na něm také terminál VRT u Roudnice nad Labem, který zvýší dostupnost rychlé dopravy v regionu. Úsek budou využívat vlaky s rychlostí až 320 km/h. Správa železnic předpokládá zahájení prací na podrobné dokumentaci v průběhu letošního roku. Stavba by podle harmonogramu měla začít v roce 2027.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

Sexuální násilí

Jak se v praxi bude dokazovat, jestli byl k souloži udělen souhlas či nikoliv? Nemám nic proti tomu, že jste změnili zákon, ale k čemu to v praxi bude? Co když jedna si budou strany v tom, zda byl udělen souhlas či nikoliv protiřečit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hejtman Půta: Rezignovat na funkci se nechystám

17:17 Hejtman Půta: Rezignovat na funkci se nechystám

Tiskové prohlášení hejtmana Martina Půty k tzv. kauze Liberec