Správa železnic vybrala zhotovitele druhé etapy elektrizace trati z Brna do Zastávky

13.04.2022 10:37 | Tisková zpráva

Už v letošním roce se rozběhnou první přípravné práce na elektrizaci trati ze Střelic do Zastávky u Brna, která bude spojena rovněž s výstavbou druhé koleje.

Správa železnic vybrala zhotovitele druhé etapy elektrizace trati z Brna do Zastávky
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic vybrala zhotovitele stavby; vítěznou společnost ZASTŘEL tvoří Subterra, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha. Dokončení modernizace zmíněného úseku umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na frekventované relaci mezi Brnem a Zastávkou. Hlavní stavební práce by měly začít na jaře příštího roku, dokončení akce se plánuje v závěru roku 2024. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují 3,1 miliardy korun.

Modernizaci a elektrizaci prvního úseku z Brna-Horních Heršpic do Střelic dokončí Správa železnic letos na jaře. Jejím výsledkem jsou mimo jiné nové zastávky v Brně-Starém Lískovci a v Ostopovicích. Stavební práce se odehrávaly nejen v mezistaničním úseku a v samotné stanici Střelice, ale také několik set metrů za ní ve směru na Tetčice, kde vznikla první část dvoukolejné trati. Výstavba jejího pokračování se naplno rozběhne v příštím roce. Výsledkem obou stavebních etap bude přibližně 20 kilometrů modernizované trati z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna.

Náročným úkolem pro stavbaře bude zejména výstavba druhé koleje, která si vyžádá velký objem zemních prací. Kromě obnovy železničního svršku a spodku dojde k výstavbě trakčních stožárů a natažení trolejového vedení. Projekt zahrnuje rovněž rekonstrukci 11 mostů a 5 propustků. K vyšší bezpečnosti provozu přispěje moderní elektronické zabezpečovací zařízení, stejně jako rekonstrukce 8 přejezdů. Stávající traťová rychlost 80 km/h se po instalaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší až na 120 km/h. 

Rekonstrukcí projdou zastávky v Omicích a Rosicích u Brna. Stanice Tetčice se přejmenuje na Tetčice-Bobrava, cestující budou využívat navazující zastávku Tetčice, jejíž nástupiště budou končit u stávajícího železničního přejezdu. Největší proměnou ale projde stanice Zastávka u Brna, kde se vybují dvě vnější a jedno ostrovní nástupiště. Bezbariérové propojení nového podchodu a nástupišť zajistí výtahy. Nástupní hrany ve všech stanicích a zastávkách budou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní pohodlný nástup do vlakových souprav.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…