V rámci stavby byly provedeny úpravy celého kunčického zhlaví ve stanici Ostrava-Vítkovice, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Ostravu-Kunčice. Ve stanici byly zrušeny postradatelné koleje a výhybky. Na takto upravené a redukované kolejiště bylo navrženo nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie. Díky realizaci projektu se podařilo zvýšit traťovou rychlost z původních 80 až na 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdních dob vlaků.
„Stávající kolejiště kunčického zhlaví již nevyhovovalo aktuálním provozním požadavkům, především kvůli špatnému technickému stavu železničního svršku a spodku. Rekonstrukcí těchto objektů došlo nejen k zajištění bezproblémového provozu na další desítky let, ale současně i ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Sníží se totiž riziko případných nehod nebo poruch,“ uvedl ředitel oblastního ředitelství SŽDC v Ostravě Jiří Macho.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva