Správa železniční dopravní cesty: Průjezd stanicí Ostrava-Vítkovice je nyní rychlejší

18.12.2017 11:34

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci části železniční stanice Ostrava-Vítkovice, která leží na dvoukolejné elektrizované celostátní trati z Českého Těšína do Ostravy-Svinova. Přínosem projektu je především zvýšení rychlosti vlaků ve stanici a v přilehlém úseku a zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

Správa železniční dopravní cesty: Průjezd stanicí Ostrava-Vítkovice je nyní rychlejší
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy celého kunčického zhlaví ve stanici Ostrava-Vítkovice, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Ostravu-Kunčice. Ve stanici byly zrušeny postradatelné koleje a výhybky. Na takto upravené a redukované kolejiště bylo navrženo nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie. Díky realizaci projektu se podařilo zvýšit traťovou rychlost z původních 80 až na 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdních dob vlaků.

„Stávající kolejiště kunčického zhlaví již nevyhovovalo aktuálním provozním požadavkům, především kvůli špatnému technickému stavu železničního svršku a spodku. Rekonstrukcí těchto objektů došlo nejen k zajištění bezproblémového provozu na další desítky let, ale současně i ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Sníží se totiž riziko případných nehod nebo poruch,“ uvedl ředitel oblastního ředitelství SŽDC v Ostravě Jiří Macho.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Projekt s názvem Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava-Vítkovice byl výrazně podpořen finančními prostředky z Evropské unie. Jednalo se o fázovaný projekt, kdy I. fáze projektu byla spolufinancována v rámci OPD 2007–2013 a fáze II v rámci OPD 2014–2020. Celkové náklady projektu (I. i II. fáze) činily 483 364 066 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu byl až do výše 325 912 618 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava-Vítkovice
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Projektant Moravia Consult Olomouc a.s.
Zhotovitel STRABAG Rail a.s.
Termín zahájení 06/2015
Termín dokončení 05/2017
Celkové náklady stavby 483 364 066 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 325 912 618 Kč

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

19:15 JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

“Na čem nám ujíždějí sousedé” bylo tématem 8. ročníku největší konference cestovního ruchu v České r…