Správa železniční dopravní cesty: Stanice Horažďovice-předměstí prošla výraznou proměnou

13.10.2016 15:14

Správa železniční dopravní cesty zrekonstruovala železniční stanici Horažďovice předměstí, která leží na částečně dvoukolejné trati z Českých Budějovic do Plzně. Hlavním přínosem projektu je především zvýšení bezpečnosti drážní dopravy v tomto úseku a zajištění vyššího komfortu pro cestující.

Správa železniční dopravní cesty: Stanice Horažďovice-předměstí prošla výraznou proměnou
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V  rámci stavby bylo zřízeno nové ostrovní nástupiště, které je částečně zastřešeno, a boční nástupiště. Přístup na ostrovní nástupiště nyní zajišťuje podchod, z něhož je výstup zajištěn schodišti, rampami a výtahem. Došlo rovněž k rekonstrukci kolejových rozvětvení na obou koncích stanice a stávajících propustků. Na nástupiště byly přidány informační tabule. Čekárny a pokladny byly vybaveny monitory s aktuálními odjezdy vlaků.

„Rekonstrukce železniční stanice Horažďovice předměstí byla už nezbytná, a proto zde již od loňského roku probíhaly rozsáhlé stavební práce. Věřím, že nám cestující odpustí dočasné nepohodlí, protože výsledek stojí za to. Mohou se těšit nejen na nový podchod a nástupiště, ale také na pohodlnější a bezpečnější cestování,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Traťové zabezpečovací zařízení je automatické, volnost vlakové cesty je zjišťována pomocí počítačů náprav ve všech úsecích navazujících na stanici Horažďovice předměstí – do Střelských Hoštic, Pačejova a Horažďovic. Úpravou prošly také technologická budova, staniční zabezpečovací zařízení a místní kabelizace, dále technologické sítě pro propojení informačního zařízení, kamerových systémů a zabezpečení budov. Rovněž došlo k výstavbě nového anténního stožáru traťového rádiového systému (TRS).

Projekt je v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T. Realizace projektu přinese především zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující, usnadnění jejich orientace a zkrácení docházkových vzdáleností.

Předpokládané celkové náklady stavby s  názvem Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí činily 638 463 047 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 501 890 884 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem byla společnost BERGER Bohemia a.s.

Název stavby

Rekonstrukce ŽST Horažďovice

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitel

BERGER Bohemia a.s

Termín zahájení

02/2015

Termín dokončení

10/2016

Celkové náklady stavby

638 463 047 Kč bez DPH

Plánovaný příspěvek EU

501 890 884 Kč

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

16:05 Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

Téměř půl tuny drůbežího masa a mořských plodů přepravovaných v nevhodných podmínkách objevili ústeč…