TI se omluvila Občanům patriotům za špatné údaje v hodnocení o nejtransparentnější předvolební kampaň

11.10.2014 11:09

Společnost Transparency International (TI) se omluvila plzeňskému politickému hnutí Občané patrioti za chybné zveřejnění údajů v monitoringu hodnocení transparentnosti financování komunálních kampaní, který byl zveřejněn 24. září.

TI se omluvila Občanům patriotům za špatné údaje v hodnocení o nejtransparentnější předvolební kampaň
Foto: Hans Štembera
Popisek: Volební urna, ilustrační foto

V monitoringu TI skončilo na nejhorším místě v rámci Plzně právě hnutí Občané patrioti s výslednou známkou 4,5. TI nyní v omluvném dopisu přiznalo, že příčinou bylo zaslání dotazníku se žádostí o odpovědi na kritéria dobré praxe financování volebních kampaní jinému politickému subjektu. Po doplnění údajů pak vyšla hnutí Občané patrioti výsledná známka 2,7. Celkově tak nakonec obsadili třetí místo.

Občané patrioti pak byli následně hodnoceni jen na základě informací z veřejně přístupných zdrojů a vysloužili si za to nejhorší známku. TI se v jejich prvním hodnocení podařilo dohledat jen přehledný seznam předvolebních akcí Občanů patriotů zveřejněný na Facebooku což bylo ohodnoceno známkou 2. Vzhledem k chybějícím informacím v důsledku nedoručení příslušného dotazníku pak Občanům patriotům vyšly v ostatních hodnocených kategoriích nejhorší možné známky. Po zjištění této neúmyslné chyby požádala TI politické hnutí Občané patrioti o zaslání informací, což se po týdnu stalo. TI je pak ohodnotila a publikovala na svém webu www.transparentnivolby.cz.

Jedničku dostali Občané patrioti za plánované náklady předvolební kampaně, které se mají pohybovat v rozmezí tří až čtyř milionů korun. Další jedničky byly za zveřejnění kompletního volebního týmu a přehledných předvolebních akcí na webu a FB. Pětka zůstala Občanům patriotům za to, že nemají transparentní účet. Čtyřky si pak vysloužili za položku transparentní příjmy a transparentní výdaje. U příjmů jsou uvedeni pouze někteří dárci bez darovaných částek. V případě výdajů je uveden pouze počet kusů každého typu reklamy bez jednotlivých částek. Transparentní účet k ověření jednotlivých nákladů není k dispozici.

V hodnocení TI v Plzni nejlépe obstála koalice Společně za Plzeň s výslednou čistou jedničkou. Tu však dostala až po složení reparátu, kdy z vlastní iniciativy doplnila příslušné údaje. V prvním hodnocení skončila koalice se známkou 3. Druhé místo patří TOP 09 se známkou 1,6, třetí jsou nyní po přehodnocení výsledků Občané patrioti.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

RNDr. Alexandr Vondra byl položen dotaz

dezinformace

Dobrý den, tvrdíte, že dezinformace existují. Můžete definovat tento pojem, protože to zatím nikdo v ČR neudělal, ale hlavně, že tato vláda pořád mluví o tom, jak se tu šíří a jak s nimi bude bojovat. A výsledek je takový, že jak sám říkáte, se tu řada lidí bojí pak narovinu říci to, co si myslí

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic vybere projektanta tříkolejného mostu na Výtoni

19:02 Správa železnic vybere projektanta tříkolejného mostu na Výtoni

Budování moderní železnice na území metropole pokračuje, Správa železnic hledá projektanta stavby no…