Vyrazí z Lipna v jednodenním předstihu a 254 kilometrů dlouhou trať chtějí zvládnout za dva dny. Protože dopravní prostředky na elektřinu je třeba dobíjet, skútry zhruba po každých 60 kilometrech, bylo třeba trať pečlivě naplánovat. Cestou se i kvůli tomu zastaví v místech, která jsou s Lipnem spjatá faktograficky, vodním živlem nebo výraznou osobností. „S alternativou v podobě elektrického pohonu je potřeba počítat. Ve svém vývoji je tak daleko, že v brzké budoucnosti umožní podobný roadtrip bez častých zastávek na dobíjení a vyrovná se tak konvenčním spalovacím motorům,“ vysvětlil Vojen Smíšek, jeden z dvojice skútristů. „Zvuk motoru a vůni benzínu máme rádi, jako všichni kluci, ale chceme ukázat, že to jde i takto. Doufáme, že tam s naším elektroskútrem nedostaneme do nosu, že motorkáři ocení naši snahu, podívat se na jejich sraz s takovou alternativou,“ dodává jeho kamarád Damián Viktor. K účasti je inspiroval především slogan srazu Harleyů: „Nezáleží, na čem jezdíš nebo jestli vůbec jezdíš...Tohle je oslava klukovských snů, touhy po svobodě a volnosti na dvou kolech, která spojuje generace i světadíly.“
Proto se rozhodli propagovat alternativní elektropohon a nezastavitelný pokrok nejen v dopravě. „Dnes na skútru ujedeme 60 až 70 kilometrů na jedno dobití, záleží na rychlosti a terénu, ale lepší baterie nejsou. Za pět let, ale bude všechno jinak,“ komentuje Damián. „Jedná se o moderní trend v cestování. Na Lipně jsou elektroskútry a elektro dopravníprostředky stále více populární. Například loni jsme zcela obnovili jízdní park elektrokol v půjčovně a již několik let se dají půjčit také elektročluny a právě elektroskútry,“ doplnil Vojen Smíšek. Sám je nemotorkář, ale hluk silných strojů i jejich charakteristikou vůni od dětství miluje. Doprostřed lipenské přírody, ale podle něj patří spíše tiché, elektrické skútry, na nichž sám najezdil stovky kilometrů. Teď ujedou více než 250 kilometrovou vzdálenost a cestou budou několikrát dobíjet baterku. „Dobití celé baterie trvá zhruba 4 hodiny, ale některé úseky nejsou tak dlouhé a baterii nespotřebujeme celou. V Krumlově a v Budějovicích se tak zdržíme zhruba 2 hodiny,“ popisuje Smíšek. Trasu je nutné vést po silnicích nižších tříd, nikoliv po dálnicích, kam skútry nesmí, proto se vzdálenost prodlužuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
propagace , TZ , elektromobilita , TSL , Harley-Davidson
autor: Tisková zpráva
Tvrdíte, že je celá ta kauza smyšlená a politicky účelová.
To jako, že někdo vaší expartnerku podplatil nebo já nevím co jí slíbili, aby vás teď obvinila? A kde se teda vzaly ty e-maily, kde se k násilí doznáváte? Já upřímně nevím, čemu věřit, protože evidentně nějaké důkazy asi jsou, ale to načasování obvinění je zvláštní, i když teda mohla s ním přijít už...
Další články z rubriky

10:17 ERÚ: Energošmejdi si účtují poplatky za nic
Energetický regulační úřad (ERÚ) řeší vzrůstající počet stížností na energošmejdy.
- 8:56 ČEZ: Jaderná elektrárna Temelín se otevírá veřejnosti
- 7:09 ČNB: V ČR přibývá případů neoprávněného přijímání vkladů od veřejnosti. Sankce budou přísnější
- 22:13 Správa železnic: Nové poslání pro nádraží. Začíná stavba Centra paměti a dialogu Bubny
- 19:10 Finanční správa se zapojila do kontrol řidičů Uberu a Boltu v Praze
- 16:08 HZS ČR: Český hasičský tým vyrazil do Řecka, poprvé se zapojí do EU Prepositioning