„Úřad se v současné době stále věnuje především konzultacím a poskytováním rad v metodické oblasti. Pokutování novinek není na pořadu dne, mj. s ohledem na chybějící doplňující legislativu k GDPR,“ upozornil Prokeš. Podle jeho slov bylo v minulosti možno fungování ÚOOÚ přirovnat k úrovni malého ministerstva. „Před účinností GDPR vypracovával Úřad úkoly a psal návody správcům, což bylo v rozporu s posláním nezávislého dohledu nad zpracováním údajů. Dnes se snažíme striktně naplňovat působnost, která náleží dozorovému úřadu. V návaznosti na první zkušenosti s GDPR dochází k úpravě dosavadních forem poradenské činnosti a poskytování osvěty,“ uvedl s tím, že každý správce nalezne veškeré základní informace na webových stránkách ÚOOÚ. „Pracujeme nyní více s metodikami ústředních úřadů. Častým omylem správců však je, že přicházejí s popisem problému a chtějí po Úřadu komplexní řešení. Takto však dozorový úřad za správce konat nemůže. My nepečeme rohlíky, ale radíme s technologií, jak je péct,“ přirovnal ředitel sekce správní.
Účastníky konference seznámil se statistikou podnětů a stížností, kde Úřad eviduje téměř dvojnásobné množství oproti roku 2017. „Mnoho z nich se týká řešení soukromoprávních nároků dle občanského zákoníku, jejichž posuzování je mimo gesci ÚOOÚ,“ upřesnil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva