Unikátní český startup Costlocker je spuštěn, používají ho už i v O2

01.02.2014 17:34

Agentura 2FRESH pustila do světa Costlocker, unikátní online aplikaci, která jako první na trhu umí měřit ziskovost projektů. Jde to nástroj určený primárně pro agentury, zájem již projevilo přes 400 firem z celého světa.

Unikátní český startup Costlocker je spuštěn, používají ho už i v O2
Foto: red
Popisek: O2

„Dlouho jsme pro naši agenturu hledali nástroj, který by dovedl změřit náš skutečný zisk z přípravy jednotlivých kampaní pro klienty. Žádný jsme ale nenašli. Zjistili jsme, že podobný problém řeší ve spoustě dalších firem. Nakonec jsme se rozhodli takovou aplikaci sami vyvinout,“ vysvětluje Tomáš Wojcik, spolumajitel 2FRESH a zakladatel Costlockeru.

Jeho slova potvrzuje Dan Kafka z reklamní agentury Fragile Media. „Dlouho jsme hledali nástroj, který by nám mimo standardní evidence odpracovaných hodin na zakázkách přinášel alespoň základní business pohled na jednotlivé projekty,“ vysvětluje Kafka, „Costlocker je podle mého názoru naprosto jedinečné řešení nejen pro majitele nebo ředitele agentury, protože přináší okamžitý a jasný pohled na finanční efektivitu fungování firmy, týmu, jednotlivce nebo konkrétního projektu či zakázky,“ dodává.

Hlavní síla Costlockeru tkví v možnosti sledování skutečných nákladů na projekty. Nedostatek informací o finanční výsledcích jednotlivých projektů je problém, který řeší většina agentur. Kolik zisku zůstane ze zakázky, zda se realizace projektu vyplatila nebo jak ziskoví jsou jednotliví zaměstnanci – to jsou příklady otázek, na něž agentury často neznají odpověď. Chybí jim tvrdá čísla, která porovnávají finanční efektivitu jednotlivců nebo týmů. Costlocker tato čísla nabízí, a má tak potenciál zlepšit ziskovost celé firmy.

„Dříve jsme znali jen naše příjmy z projektů, ale to vám nedá správnou představu, kolik jste opravdu vydělali. Používali jsme složité excelové tabulky, trvalo to věčnost a stejně jsme nezjistili vše, co jsme chtěli,“ vysvětluje další z klíčových postav Costlockeru a 2FRESH Kamil Skramuský. „V Costlockeru zadáte svoje náklady na zaměstnance a rozpočet, trackujete čas a Costlocker spočítá váš zisk a náklady na projektu. Zjistit potřebné informace nám teď zabere pár vteřin,“ popisuje fungování aplikace Skramuský.

Tvůrci Costlockeru se rozhodli v první fázi cílit na středně velké agentury jako je 2FRESH. Ukazuje se, že zájem mají i jiné typy firem. „Hlásí se nám nadnárodní korporace, ale i právnické firmy nebo freelanceři,“ říká Wojcik. Costlocker začali nedávno používat například v O2. „Online přehled o alokaci lidských i peněžních zdrojů je pro nás zcela zásadní a pomáhá nám vyhodnotit úspěšnost z pohledu ziskovosti,“ říká Dorota Kajfoszová, manažerka z online oddělení O2. „Mít aktuální informace o investicích do jednotlivých, i interních, projektů napříč teamy je základ. Jsem z Costlockeru obecně nadšená,“ doplňuje Kajfoszová.

Podle Wojcika je nástroj využitelný i v situacích, kdy chce zaměstnanec zvýšit plat, klient slevu na projekt nebo při rozhodování o vstupu do tenderu. „Během pár kliků si zjistíte potřebná fakta. Kolik zaměstnanec firmě vydělává nebo kolik vás stály minulé tendery. Pak se můžete lépe rozhodnout. V tom je pro mě Costlocker hodně důležitý. Dává vám fakta. Takže už se nerozhodujete jen podle pocitů,“ říká Wojcik.

2FRESH se netají celosvětovými ambicemi, které s Costlockerem mají. „Už do testování betaverze se nám přihlásily agentury doslova z celého světa. Během prvního dne ostré verze jsme zaznamenali nové uživatele z USA, Japonska, Číny, Brazílie, Británie, ale třeba i z Keni. Je vidět, že problémy s nedostatkem informací o svojí vlastní firmě mají všude,“ dodává Wojcik.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: „Jako v pohádce“, pochvalují si děti z mateřinky Pohádka své nové Oranžové hřiště

7:44 Nadace ČEZ: „Jako v pohádce“, pochvalují si děti z mateřinky Pohádka své nové Oranžové hřiště

Rodina Oranžových hřišť Nadace ČEZ se rozrostla o další nové - pro nejmenší, z něhož se od pondělí 2…