Úřad práce: Osobní zkušenost jako výhoda v praxi

28.08.2017 13:32

Jak komunikovat se zrakově či sluchově postiženými klienty, jak vypadají a jak fungují zvláštní pomůcky určené lidem s tělesným postižením či jak probíhá správní řízení v rámci žádosti o příspěvek na zvláštní pomůcku v praxi. To byla hlavní témata Dnů mobility, které uspořádal ve spolupráci s Úřadem práce ČR Cech MOBILITY. Záštitu nad akcí převzalo kromě Generálního ředitelství ÚP ČR také Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR.

Úřad práce: Osobní zkušenost jako výhoda v praxi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce

V rámci Dnů Mobility, které se konaly na Výstavišti v Praze v Letňanech, proběhla řada odborných přednášek na téma „zvláštní pomůcky určené osobám s různými typy postižení“. V této části akce dostali zaměstnanci ÚP ČR možnost seznámit se se specifiky, která musí během jednání s klienty s konkrétním zdravotním postižením respektovat. Tento typ informací je pro ně velmi důležitý, protože v rámci správního rozhodování o příspěvku na zvláštní pomůcky je správný a vhodný způsob komunikace s žadatelem nejen nezbytností, ale také známkou profesionality.

„Lidé se zdravotním postižením patří mezi klienty, kterým ÚP ČR věnuje zvýšenou péči, a to nejen v oblasti nepojistných sociálních dávek, ale i v oblasti podpory jejich zaměstnanosti. Vzhledem k tomu, že ke konci července 2017 tvořili 16,3 % z celkového počtu uchazečů o zaměstnání, patří odpovídající přístup k OZP s ohledem na jejich specifické potřeby mezi priority úřadu,“ upozorňuje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.

„Osoby se zdravotním postižením potřebují vědět, že naši zaměstnanci jejich problémům rozumí a že vědí, jak se cítí. Jsou s nimi v úzkém kontaktu a měli by mít přehled o tom, co trh nabízí. Právě proto jsme rádi, že akce typu Dny Mobility existují,“ doplňuje ředitelka Odboru pro sociální věci Generálního ředitelství (GŘ) ÚP ČR Zdeňka Cibulková.

Nabídka vzdělávacích aktivit v této oblasti není v současné době dostatečná, proto mají metodicky prezentační dny velký význam i z hlediska průběžného zvyšovaní odborné kvalifikace všech účastníků. Bonusem je možnost si pomůcky na místě vyzkoušet.

„Výsledkem je zcela nepřenosná osobní zkušenost, jak se dá pomůcka konkrétně využívat, jak se klient při její obsluze cítí a jak moc mu může ulehčit život. Dozví se, jaké by měla pomůcka v konkrétních případech splňovat parametry nebo zda existují další alternativy,“ vysvětluje vedoucí Oddělení nepojistných sociálních dávek pro OZP, dávky pěstounské péče a inspekce poskytování sociálně-právní ochrany GŘ ÚP ČR Milena Průžková.

Taková praxe je pak obrovskou výhodou v rámci správního řízení, jehož výsledkem je rozhodnutí o poskytnutí či neposkytnutí příspěvku na konkrétní typ zvláštní pomůcky. Aktivity tohoto typu jsou důležité nejen pro nové, ale i stávající zaměstnance. Technologický pokrok v této oblasti je totiž evidentní. Získání konkrétní představy o tom, jak jednotlivé pomůcky fungují, a jak mohou vyrovnat handicap konkrétního žadatele, je pro úředníky významným přínosem.

Během loňského roku poskytl ÚP ČR 7 176 příspěvků na zvláštní pomůcku v celkové hodnotě 839 095 399 Kč. O rok dříve vyplatil 6 824 příspěvků. V jejich rámci poskytl příjemcům 792 013 520 Kč. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Podvodné výzvy k úhradě cla

19:02 Celní správa: Podvodné výzvy k úhradě cla

Celní úřad pro Pardubický kraj upozorňuje na podvodná jednání a žádá veřejnost o obezřetnost při výz…