Cílem novelizace zákona o regulaci reklamy je přesunout dozor nad dodržováním zákona v oblasti reklamy na kojeneckou výživu z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Důvodem je fakt, že orgán veřejné moci je pro kontrolní činnost v oblasti regulace reklamy odpovídajícím způsobem věcně a kvalifikačně podstatně lépe vybaven než živnostenské úřady, které mají zcela jinou funkci. Díky přesunu by tak kontrola nad dodržováním pravidel pro zveřejňování reklamy na kojeneckou výživu měla být účinnější než dosud.
Druhá změna se týká regulace reklamy na humánní léčiva, zdravotnické prostředky a další zákonem regulované zdravotnické zboží. V tomto případě vláda navrhuje mírné rozvolnění pravidel, kdy namísto dosavadního apriorního zákazu by byl možné zákonem povolenými formami šířit informace nelékařským zdravotnickým pracovníkům, dalším osobám s náležitými odbornými znalostmi a pacientům. Podrobnosti v tiskové zprávě Ministerstva průmyslu a obchodu ZDE.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
bezpečnost , fondy , reklama , Úřad vlády , TZ
autor: Tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
ČEZ letos zprovoznil už 74 nových stanic, v síti jich je momentálně celkem 916. Výstavbu táhnou ultr…
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů
- 7:33 ČSÚ: Meziroční růst cen potravin opět zrychlil
- 22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024
- 19:44 SFŽP: O hrdinech zelené energie i spravedlivé transformaci
- 16:47 Ústavní soud: K právním okolnostem aktivního ukončení života