„Podpora přírodovědného a technického vzdělávání by neměla být jen o podpoře technických škol, ale také o rozvoji těchto oborů na školách s všeobecným zaměřením. Studenti by měli získat do života všeobecný přehled, do kterého patří také znalost základních matematických či technických pojmů. Jsem také přesvědčen, že například matematika je nejlépe vyučována právě na školách s všeobecným zaměřením, tedy na gymnáziích, která však jednoznačně předpokládají další studium na vysoké škole,“ uvedl Martin Netolický v průběhu diskuse.
Ta byla směřována mimo jiné k problematice nedostatku technických profesí, mezi které patří v Pardubickém kraji například obráběči kovů. Jedním z témat bylo také takzvané duální vzdělávání, jehož prvky se snaží prosazovat také Pardubický kraj. „V našem kraji již funguje spolupráce města, školy, kraje a zaměstnavatele. Konkrétně v Žamberku, kde Pardubický kraj pomocí stipendií podporuje nadané studenty, kteří mají možnost vzdělávat se přímo v pracovním procesu, což je nenahraditelná zkušenost,“ zmínil hejtman spolupráci mezi Střední školou řemesel, obchodu a služeb Žamberk a firmou Bühler CZ.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva