Prohlášení kolegů z Českého rozhlasu, které volební model ČT a průzkumy, na němž je postaven, zpochybňuje, považujeme za velmi neférové jednání, nad kterým nezbývá než vyjádřit lítost.
V rámci otevřenosti a transparentnosti představila Česká televize již na začátku srpna letošního roku na tiskové konferenci celkový koncept předvolebního a volebního vysílání. V plném znění byl zveřejněn princip a postup výpočtu volebního modelu, který byl veřejnosti kromě webových stránek www.ct24.cz/volby mnohokrát popsán i ve vysílání České televize. Jeho zásadní přínos lze identifikovat v těchto hlediscích:
1) Česká televize spolupracuje se dvěma agenturami, které předvolební průzkumy provádějí. Sama má navíc nad dodanými daty možnost kontroly. Jedná se o sociologické šetření, jež popisuje aktuální rozložení politických sil v kraji dva až tři dny před konáním předvolební debaty v daném kraji a přináší i reakce na vnímání konkrétních problémů v kraji. Příprava na sběr dat probíhá několik týdnů před vlastním dotazováním, které samotné trvá tři dny. Sběr dat v daném kraji probíhá vždy těsně před vlastním vysíláním pořadu OVM Speciál, tak aby průzkum zachytil co nejaktuálnější stav.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize