Volkswagen: Nový Passat 8. generace

07.06.2014 16:40

Volkswagen uvedl před 41 lety první generaci modelové řady Passat. Od té doby bylo ve všech částech světa prodáno více než 22 milionů exemplářů tohoto bestselleru.

Volkswagen: Nový Passat 8. generace
Foto: red
Popisek: Volkswagen

Volkswagen nyní připravuje start osmé generace modelu Passat, která se objeví na prvních trzích během čtvrtého čtvrtletí 2014. Nový Volkswagen Passat se zařadí mezi nejprogresivnější modely střední třídy. Jeho inovativní asistenční, informační, zábavní, komfortní a poháněcí systémy ukazují cestu do epochy, v níž bude cestování automobilem ještě ekologičtější, propojenější s větším důrazem na komunikaci, aktivnější a především bezpečnější.

Světové premiéry. Mnoho technologií nového Passatu se objeví poprvé nejen v této modelové řadě, ale i v rámci celé produktové nabídky značky Volkswagen. Mezi ně patří systémy, jako je Active Info Display (kompletně digitální sdružené přístroje), Head-up-Display (výsuvný průhledový displej), Rear Seat Enternainment (nový zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech), Front Assist s funkcí nouzového brzdění City včetně rozpoznávání chodců, Emergency Assist (zastavení vozidla v nouzové situaci), Trailer Assist (asistované manévrování s přívěsem) a Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně). Kromě toho uvede Volkswagen s novým Passatem na trh již třetí model s hybridním pohonem s možností vnějšího nabíjení ( plug-in hybrid).

Přehled faktů. Tato tisková zpráva přináší první informace o nejdůležitějších nových technologiích modelu Passat.

Navzdory vyšší tuhosti a pasivní bezpečnosti: Nový Passat je až o 85 kg lehčí než předchůdce
 Nový Passat byl zkonstruován na základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, která umožňuje využívat synergie napříč segmenty, což se týká například i pokroku v oblasti snižování hmotnosti. Díky tomu je nová generace modelové řady Passat až o 85 kg lehčí než předchůdce.

Displej mění podobu podle funkce: První Volkswagen s interaktivním zobrazováním přístrojů
 Volkswagen přinese v novém modelu Passat poprvé na trh sdružené přístroje v podobě displeje s označením Active Info Display a interaktivním zobrazováním.

Pohled může zůstat na silnici: Informace se "vznášejí" ve virtuální vzdálenosti dvou metrů před Passatem
 Nový Passat bude prvním vozem Volkswagen, který bude možné objednat také s průhledovým displejem (Head-up Display), který promítá důležité informace, jako je rychlost jízdy nebo piktogramy navigačního systému, přímo do hlavního zorného pole řidiče.

Systémy MIB 2. generace: Dokonalé propojení se světem díky funkcím Car-Net, MirrorLink™ a SMS prostřednictvím TTS*
 Nový Passat přichází na trh s 2. generací informačních a zábavních systémů Volkswagen. Nejnovější generace těchto modulárních informačních a zábavních systémů (MIB) umožňuje nejvyšší míru konektivity pro připojení přenosných přístrojů. Mezi různá rozhraní patří mimo jiné integrace chytrého telefonu a příslušných aplikací prostřednictvím systému MirrorLink™. Systémy kromě toho dostaly výrazně rychlejší procesory (optimalizované bootování, rychlejší výpočet trasy, plynulejší funkce dotykového displeje, dokonalejší hlasové dialogy) a nové displeje s vyšším rozlišením (v případě systémů s úhlopříčkou 6,5 palce).

Zábavní systém na tabletu: Sledování filmů, poslech hudby nebo ovládání navigace prostřednictvím tabletu
 Integrace nejrůznějších přístrojů zahrnuje v novém Passatu také tablety. Díky propojení přenosných přístrojů s informačním a zábavním systémem vozu prostřednictvím WLAN vznikají nové možnosti. Například integrace nového druhu zábavního systému pro cestující na zadních sedadlech (Rear Seat Entertainment). Klíčovou roli hraje v tomto případě aplikace, která navozuje kompatibilitu mezi informačním a zábavním systémem a tabletem.

Zdokonalený prostorový kamerový systém: Area View s novou funkcí rozpoznávání překážek
 Prostorový kamerový systém Area View oslavil světovou premiéru v roce 2010 v Touaregu. Vývojáři tohoto systému si vytkli za cíl poskytovat řidiči přehled o situaci v blízkém okolí vozidla v rozsahu 360° prostřednictvím displeje informačního a zábavního systému. Systém Area View byl pro nový Passat významně zdokonalen.

Rychlé parkování i ve složitých situacích: Třetí generace systému Park Assist usnadňuje obtížné manévry
 Parkovací asistent Park Assist umožňuje poloautomatické zaparkování vozu na jakékoli parkovací místo umístěné souběžně s vozovkou nebo napříč k vozovce. Kromě toho je nabízena také funkce vyjetí z paralelního parkovacího místa. V případě napříč situovaných parkovacích míst je navíc podporováno poloautomatické parkování jízdou vzad i vpřed.

Automatické parkování s přívěsem: Passat je prvním osobním vozem na světě se systémem Trailer Assist
 Couvání s přívěsem je výzvou dokonce i pro zkušené řidiče. Volkswagen proto jako první výrobce automobilů na světě přináší v modelu Passat na trh asistenční systém Trailer Assist, díky němuž bude manévrování s přívěsem velmi snadné.

Konec slepého úhlu: Více komfortu při předjíždění a vyjíždění z parkovacího místa pozadu
 Volkswagen rozšířil rozsah funkcí asistenčního systému Side Assist o nového pomocníka s označením Rear Traffic Alert. Rozšířený systém tak může ještě efektivněji přispívat k prevenci těžkých nehod, a to zejména ve dvou situacích. Zaprvé: Na dálnici, protože rozpoznává rychle předjíždějící nebo pomalá vozidla ve slepém úhlu, upozorňuje řidiče, a zvyšuje tak bezpečnost při předjíždění. Zadruhé: Při vyjíždění z příčného parkovacího místa pozadu, protože senzory registrují dokonce i vozidla, která se přibližují ze stran, ačkoli nejsou pro řidiče ještě viditelná.


Nový asistent pro jízdu v koloně zvyšuje pohodlí: Nový asistent pro stav nouze zasahuje, pokud řidič přestane řídit
 Volkswagen nabízí v modelu Passat ve světové premiéře Traffic Jam Assist, asistenční systém pro jízdu v koloně, a Emergency Assist, asistenční systém pro stav nouze. Volkswagen vyvinul asistenta pro jízdu v koloně na základě systému Lane Assist a adaptivního tempomatu ACC. Díky systému Traffic Jam Assist je jízda v dopravní zácpě, resp. popojíždějící koloně výrazně pohodlnější. Volkswagen kromě toho koncipoval novou funkci Emergency Assist, která přichází ke slovu v případě, že řidič přestane za jízdy řídit.

Milník v rozpoznávání chodců: Systém automatického brzdění v Passatu používá radar a přední kameru
 Systém Front Assist upozorňuje řidiče na hrozící kolizi a zajišťuje automatické brzdění. Součástí systému Front Assist je funkce nouzového brzdění City. Zatímco Front Assist upozorňuje na příliš malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a na riziko kolize ve vyšších rychlostech a v případě potřeby vozidlo automaticky zpomaluje, přebírá systém nouzového brzdění City tento úkol v městském provozu. Systém nouzového brzdění City doposud rozpoznával výhradně vozidla. V novém modelu Passat reaguje zdokonalený systém poprvé i na chodce.

Passat poprvé s progresivním řízením: Vyspělý systém řízení zdokonaluje dynamiku a komfort
 Díky progresivnímu řízení vystačí řidič Passatu s menšími pohyby volantu, resp. menším počtem otáček volantu, aby projel zatáčkou s daným poloměrem. Ve větších zatáčkách nemusí také tak často přehmatávat.

Funkce automatického zavírání pro model Passat Variant: Easy Close zavře zadní výklopné víko, jakmile se řidič vzdálí
 Easy Open - protiklad systému Easy Close - byl představen v roce 2010 v sedmé generaci modelu Passat Variant. Je-li vůz vybaven bezklíčovým přístupovým systémem Keyless Access (automatické zamykání vozu a spouštění motoru tlačítkem), stačí cílený pohyb nohy za vozidlem a již se otevře přístup k zavazadlovému prostoru. Rozhraní mezi člověkem a strojem tvoří senzor přiblížení v oblasti nárazníku, který rozpoznává pohyb virtuálního kopnutí nohou. U osmé generace modelu Passat Variant je toto automatické otvírání zadního víka rozšířeno o funkci zavírání Easy Close.

Světlo jako ve dne díky technice LED: Světlomety LED nahrazují v modelu Passat xenonové světlomety
 Volkswagen vyvinul pro osmou generaci modelu Passat zcela nový světelný design. Vůz je nabízen s halogenovými světlomety a se světlomety LED, zatímco vzadu jsou zásadně světlomety s diodami LED. Zejména světlomety LED, nabízené ve třech variantách, dodávají vozu nezaměnitelný vzhled.

Nejvýkonnější vznětový Passat všech dob: Nový motor 2.0 TDI poskytuje výkon 240 k a točivý moment až 500 N.m
 Nový Passat přijde na trh s devíti motory, jejichž výkony pokrývají rozpětí od 88 kW/120 k do 206 kW/280 k. Mezi technické skvosty v oblasti poháněcího ústrojí patří především nejvýkonnější čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním (TDI), který Volkswagen kdy nabízel. Jedná se o nově vyvinutý motor se zdvihovým objemem 2,0 litru a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dosahuje nejvyššího výkonu 176 kW/240 k. Mimořádně vysoký maximální točivý moment 500 N.m má řidič k dispozici již při 1750 min-1. Navzdory suverénnímu výkonovému potenciálu spotřebuje Passat Limuzína s tímto motorem 2.0 TDI jen nepatrně více než 5 l/100 km.

Passat s nulovými emisemi: Dojezd až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem a více než 1000 kilometrů celkově
 Nový Passat je po modelech XL1 a Golf GTE třetím hybridním vozem značky Volkswagen s možností vnějšího nabíjení. Jeho hybridní pohon je tvořen spalovacím motorem 1.4 TSI s výkonem 115 kW/156 k, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem a elektromotorem o výkonu 80 kW/109 k. Oba motory dohromady poskytují nejvyšší výkon 155 kW/211 k. Elektromotor je napájen vysokonapěťovým lithium-iontovým akumulátorem s možností vnějšího nabíjení. Díky této koncepci pohonu se mohou modely Passat Hybrid a Passat Variant Hybrid přechodně proměnit ve vozidla s nulovými emisemi, protože oba modely, vhodné pro cestování na dlouhé vzdálenosti, ujedou až 50 kilometrů s čistě elektrickým poho-nem.

 Společnost Sitech Sitztechnik se zabývá vývojem a výrobou sedadel pro vozidla koncernu Volkswagen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…