Volkswagen bude vyrábět jednolitrový vůz XL1

02.03.2013 20:15

Volkswagen XL1 je se spotřebou 0,9 l/100 km nejúspornějším sériově vyráběným automobilem na světě. Díky hybridnímu systému s vnějším dobíjením (plug-in hybrid) dokáže navíc dvoumístný vůz překonat vzdálenost až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem, a tím s nulovými lokálními emisemi.

Volkswagen bude vyrábět jednolitrový vůz XL1
Foto: red
Popisek: Volkswagen

Výrobu v manufakturním stylu bude mít na starosti závod Volkswagen v Osnabrücku

  • Se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,189 je XL1 nejaerodynamičtějším sériovým vozem všech dob
  • Spotřeba 0,9 l/100 km byla dosud jen vizí - nyní je realitou

Svým konstrukčním řešením se XL1 hlásí k pojetí čistokrevných sportovních vozů s nízkou hmotností (795 kg), dokonalou aerodynamikou (cx = 0,189) a nízkým těžištěm (výška vozu 1153 mm). Hospodárnému Volkswagenu proto stačí asketický výkon 6,2 kW/8,4 k k tomu, aby po rovině udržoval konstantní rychlost jízdy 100 km/h. V elektrickém režimu se Volkswagen XL1 spokojí s méně než 0,1 kWh na více než jeden kilometr jízdy.  

 Nový Volkswagen XL1 se může pochlubit rekordně nízkou hodnotou emisí CO2 pouhých 21 g/km díky lehké konstrukci ze světa high-tech, perfektní aerodynamice a hybridnímu systému s možností vnějšího dobíjení (plug-in), který je tvořen dvouválcovým motorem TDI (35 kW/48 k), elektrickým strojem (20 kW), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a lithium-iontovým akumulátorem. XL1 přitom dokáže jet rychlostí až 160 km/h a v případě potřeby zrychlí z klidu na 100 km/h za 12,7 sekundy. A spotřeba 0,9 l/100 km je dosud nerealizovaným špičkovým výkonem, jímž Volkswagen nově definuje to, co je v automobilové konstrukci technicky proveditelné.  

 Po koncepční stránce ztělesňuje XL1 třetí evoluční stupeň strategie "jednolitrového" vozu značky Volkswagen. Současný předseda dozorčí rady společnosti Volkswagen AG, Prof. Dr. Ferdinand Piëch, formuloval začátkem tisíciletí vizionářský cíl vyvinout pro sériovou výrobu plnohodnotný automobil schopný každodenního provozu se spotřebou jednoho litru paliva na 100 kilometrů. S dvoumístným modelem XL1 se nyní tato vize stala realitou. Navzdory enormní hospodárnosti modelu XL1 se podařilo navrhnout pro karoserii praktičtější uspořádání než u dvou předešlých prototypů. Zatímco v prvním "jednolitrovém" vozu, představeném v roce 2002, a v prototypu L1, prezentovaném v roce 2009, seděli řidič a spolujezdec z důvodu aerodynamiky vozu ještě za sebou, mohou oba cestující v novém modelu XL1 usednout vedle sebe jen s mírným přesazením.  

 Volkswagen XL1 je 3888 mm dlouhý, 1665 mm široký a jen 1153 mm vysoký. Podle obvyklých měřítek ve světě osobních vozů to jsou extrémní míry. Pro srovnání: současné Polo má podobnou délku (3970 mm) a šířku (1682 mm), je však výrazně vyšší (1462 mm). Dokonce i čistokrevný sportovní vůz, jakým je aktuální roadster Porsche Boxster, je o pozoruhodných 129 mm vyšší (1282 mm). Patřičně neobyčejný je proto i vzhled modelu XL1 - je to vůz budoucnosti, vyráběný pro současnost.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…