Výzva matonce: OPRAVTE KYSELKU!

12.08.2012 16:26

V pondělí 13. 8. odstartuje první část veřejné kampaně vyzývající „matonku“ k opravě Lázní Kyselka.

Výzva matonce: OPRAVTE KYSELKU!
Foto: Hana Čechová
Popisek: Zdevastované Lázně Kyselka u Karlových Varů

Vzácné komplexy památkově chráněných budov, které už dvě desetiletí chátrají v těsné blízkosti Karlových Varů, si zaslouží lepší zacházení a je na široké veřejnosti, aby přiměla jejich vlastníka (v případě jedné z památek spoluvlastníka), společnost Karlovarské minerální vody, a.s. (KMV) dostát své nejen zákonné povinnosti a památky opravit.

Neformální skupina studentů pražských vysokých škol a výtvarníků se proto rozhodla navázat na informační aktivity vedené Asociací sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) na webu www.zachrante-­-lazne-­-kyselka.cz (kde lze najít řadu informací o historii budov i o jejich současném stavu) a zahájit kampaň sestávající z řady akcí ve veřejném prostoru, která na toto téma veřejnost upozorní.

V pondělí bude představen videospot, v němž první skupina osobností českého veřejného života (Věra Čáslavská, David Koller, Martha Issová, David Vávra, Petra Nesvačilová, Petr Vacek, David Černý) vyzývá matonku, aby opravila Kyselku – a zároveň veřejnost, aby napsala mail na info@mattoni.cz -­- „Prosíme, opravte Kyselku!“

Další videospoty s různými podobami této výzvy budou následovat v průběhu týdne.

Ve stejný den proběhne od dvou hodin jeden z prvních happeningů před sídlem KMV na Mariánském náměstí, kde bude krásná, nevinná a bezbranná Kyselka prosit slavnou ikonu orla z matonky, aby jí zachránil před jistým zánikem.

Další happeningy a veřejné akce nejen v prostoru, ale i na sociálních sítích a v elektronických médiích, se připojí během pondělka a dalších dní.

Připraven je fotoset -­- fashionstory focený v prostorách zdevastovaných lázeňských objektů, které kdysi tvořily luxusní resort první kategorie. Objeví se
i zcela nová „reklama“ na matonku a řada dalších věcí.

O všech budeme postupně informovat. Základní obrysy celé kampaně jsme dopředu představili společnosti KMV a všechny její další fáze jí rovněž předem odhalíme.

Naším cílem není KMV poškodit, znemožnit nebo porazit, jen vytvořit veřejný tlak, který ji přiměje dostát svým právním i morálním závazkům, které má ke kulturním památkám v Kyselce.

Společná jednání budou, jak doufáme, dále pokračovat – a pokud budou pokračovat zdárně, další v tuto chvíli již pečlivě připravované fáze celé kampaně se
vůbec veřejně neodehrají.

reklama

autor: ASORKD

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

22:04 Ombudsman: Po zvýšení příspěvku na péči je nutné zajistit i jeho pravidelnou valorizaci

Zvýšení příspěvku na péči, které v pátek odsouhlasila Poslanecká sněmovna, se nevztahuje na nejnižší…