Za dva roky získala DSZO 25 nových trolejbusů

08.01.2015 11:02

Takřka pod stromeček dostala Dopravní společnost Zlín – Otrokovice v polovině prosince 2014 z výrobního závodu Škoda Electric Plzeň dalších pět nových trolejbusů. Završila se tím velká dvouletá dodávka 25 nových trolejbusů, která získala 75procentní dotaci z evropských fondů v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava.

Za dva roky získala DSZO 25 nových trolejbusů
Foto: Daniela Černá
Popisek: Trolejbus čekal ve zlínské vozovně na výjezd směr Otrokovice v plné parádě
reklama

V prosinci 2014 byly do Zlína dodány a zařazeny do provozu tyto nové trolejbusy:

1 kus Škoda 24 Tr (Irisbus, sólo vůz s dieselagregátem) | ev. č. 220,
1 kus Škoda 25 Tr (Irisbus, kloubový vůz s dieselagregátem) | ev. č. 413,
1 kus Škoda 26 Tr (Solaris, sólo vůz s klimatizací) | ev. č. 254,
2 kusy Škoda 27 Tr (Solaris, kloubový vůz s klimatizací) | ev. č. 460 a 461.

„Díky tomuto velkému projektu dotovanému v rámci ROP nyní jezdí na našich linkách 25 nových trolejbusů, což je téměř polovina trolejbusového vozového parku. Z evropských fondů bylo uhrazeno 75 procent pořizovacích nákladů. Tak rozsáhlou obnovu vozového parku během dvou let bychom si bez podpory ROP nemohli dovolit. Snažili jsme se maximálně využít příležitosti, která zde existovala a která se možná v takové podobě a v takovém rozsahu už nebude opakovat,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Pro cestující to znamená zvýšený komfort přepravy, protože všechny nové trolejbusy jsou nízkopodlažní a patnáct z nich je navíc vybaveno klimatizací.

V letech 2013–2014 pořídila DSZO 25 nových trolejbusů v tomto členění:

6 kusů Škoda 24 Tr (Irisbus, sólo vůz s dieselagregátem) | ev. č. 215–220,
4 kusy Škoda 25 Tr (Irisbus, kloubový vůz s dieselagregátem) | ev. č. 410–413,
4 kusy Škoda 26 Tr (Solaris, sólo vůz s klimatizací) | ev. č. 251–254,
11 kusů Škoda 27 Tr (Solaris, kloubový vůz s klimatizací) | ev. č. 451–461.

Průměrná cena kloubového trolejbusu činí 14,5 milionu korun, sólo trolejbus přijde asi na 11,4 milionu korun. Výrobce poskytuje na nový trolejbus záruku v trvání 36 měsíců. Životnost trolejbusu je plánována na 13 let.

Na linky MHD vypravuje DSZO v současnosti již asi 98 procent nízkopodlažních vozidel, o víkendech a svátcích dokonce 100 procent. Zbývající středopodlažní trolejbusy jsou nasazovány pouze na kratší služby a jako náhrada za nízkopodlažní trolejbusy v servisu.


 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Muzeum skla a bižuterie: Dárek ke dni dětí

9:01 Muzeum skla a bižuterie: Dárek ke dni dětí

V pondělí 1. června od 10 do 18 hodin se v rámci Mezinárodního dne dětí mimořádně otevřou dveře Muze…