„Platební morálka mezi podnikateli bohužel stále není na dobré úrovni. Spíše se navzdory právní úpravě neustále horší,“ komentuje situaci mezi českými podnikateli Pavel Ráliš, obchodní ředitel spořitelního družstva Artesa. „Zatímco v době před finanční krizí byla běžná doba splatnosti faktur 14 dní, dnes je to většinou 60 až 90 dní. Ani to nepomohlo a problémy s opožděně proplácenými fakturami řeší podle našich zjištění a dostupných průzkumů téměř polovina podnikatelů.“
Protože zmíněná směrnice určuje, že nedojde-li k zaplacení v uvedené lhůtě, začnou bez jakékoliv výzvy nebo upomínek nabíhat úroky z prodlení, sázejí odběratelé na tzv. administrativní chyby. „V praxi to chodí tak, že upozorní na nepřesnost obsahu nebo chybné datum plnění a nově vystavené faktuře začíná běžet nová doba splatnosti,“ vysvětluje Pavel Ráliš.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva