Změna ve vedení Škoda Transportation

06.01.2015 11:44

Po čtyřech letech skončil ve vedení Škoda Transportation její dosavadní generální ředitel Josef Bernard. Ten i nadále ale zůstane v orgánech Škoda Transportation, stává se členem dozorčí rady a v rámci skupiny se bude věnovat samostatným projektům. Na postu generálního ředitele ho nahradí dlouholetý manažer Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

Změna ve vedení Škoda Transportation
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

„V posledních letech se nám podařilo prosadit na zahraničních trzích, dokázali jsme vyvinout a vyrobit několik naprosto nových produktů, jako je elektrická vlaková jednotka RegioPanter, nové typy tramvají nebo elektrobusů. Proto bych chtěl především poděkovat svých kolegům, se kterými jsem ve Škodovce na těchto projektech pracoval. I nadále se ovšem hodlám zajímat o chod a řízení firmy, a to z postu člena dozorčí rady,“ říká Josef Bernard.

„Především bych chtěl poděkovat Josefu Bernardovi. Pod jeho vedením Škoda Transportation zaznamenala mnoho úspěchů, jak doma, tak především v zahraničí. Tomáš Ignačák je manažer se zkušenostmi z řízení našich společností, už teď spolupracoval na vytváření dlouhodobé strategie firmy, proto je třeba zdůraznit, že změna na postu generálního ředitele nepřinese významné změny ve strategickém směřování firmy,“ říká předseda představenstva Tomáš Krsek.   

Novým generálním ředitele se stal dlouholetý manažer skupiny Škoda Transportation Tomáš Ignačák. Jeho profesní kariéra začala v šumperské společnosti Pars nova, kde se stal v roce 2000 generálním ředitelem a předsedou představenstva. Do funkce generálního ředitele přechází z pozice Vice prezidenta pro obchod skupiny Škoda Transportation. „Skupina Škoda Transportation má dnes skvělou pozici na trhu, proto bych se z postu generálního ředitele chtěl především soustředit na správné využití růstových příležitostí na zahraničních trzích, které se nám v posledních letech otvírají a na kterých je společnost úspěšná. Řídit firmu, jako je Škoda Transportation považuji za velkou výzvu a doufám, že osobně přispěji k jejímu dalšímu rozvoji,“ dodává Tomáš Ignačák.

Škoda Transportation je jedním z mála ryze českých podniků, který je schopen vyvíjet a vyrábět technicky náročné výrobky schopné uspět i v zahraniční konkurenci. Mezi její hlavní výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy. Do skupiny Škoda Transportation mimo jiné patří společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Pars Nova nebo výrobce výkonové elektroniky Poll. V zahraničí je to v Maďarsku firma Ganz-Škoda, v ruském Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod nebo německá Škoda Transportation Deutschland. Skupina zaměstnává zhruba 5 tisíc lidí, z toho zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů každoročně investuje okolo jedné miliardy korun. Současnými akcionáři společnosti Škoda Transportation jsou – Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec.

Stručný životopis Tomáše Ignačáka (45):

Tomáš Ignačák pracuje od roku 1993 ve společnosti Pars nova (původně Pars DMN Šumperk), kde vystřídal řadu pozic. V roce 2000 se stal jejím ředitelem a zároveň předsedou představenstva. Od roku 2012 je jedním z akcionářů Škody Transportation. Ve stejném roce se stal také Vicepresidentem pro obchod za skupinu Škoda Transportation. Na Vysokém učení technickém v Brně vystudoval elektrotechnickou fakultu. Postgraduální studium s tématem mezinárodní marketing a management absolvoval na Kopernikově univerzitě v Turuňi. Vystudoval také The Nottingham Trent University při BBS VUT Brno, kde získal titul Master of Business Administration (MBA). Od roku 2012 je jedním z akcionářů Škoda Transportation. 

Stručný životopis Josefa Bernarda (49):

Josef Bernard začal pracovat v plzeňské Škodovce, kde vystřídal řadu pozic. Působil jako technik, mistr a personální ředitel jedné z dceřiných společností Škoda. Od roku 2002 byl personálním ředitelem Škoda Holding, kde se později stal jejím výkonným ředitelem. Mimo to zastával řadu funkcí v představenstvech a dozorčích radách společností v rámci celé skupiny. Generální ředitelem Škoda Transportation se stal v listopadu 2010. Od roku 2012 je jedním z akcionářů Škoda Transportation. Bernard vystudoval Střední odborné učiliště Škoda a vysokoškolské vzdělání získal později na Open University. Absolvoval postgraduální studium na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…