Objeví-li se na výrobku během dvou let od zakoupení vada, máte právo obrátit se na prodejce a zboží u něj reklamovat. Prodejce má následně povinnost vadu posoudit a reklamaci vyřídit. „Je důležité si uvědomit, že pokud lze výrobek snadno opravit, může být reklamace vyřízena opravou. Prodejce nemusí hned automaticky vrátit peníze či dodat nový kus zboží,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Je pravda, že reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů. Často se ale opomíjí skutečnost, že zákon prodejci ukládá, aby reklamaci řešil bez zbytečného odkladu. Vyřízení reklamace až třicátý den lhůty by tak mělo být spíše výjimečnou záležitostí. „Ne všichni prodejci se ale tímto pravidlem řídí, a spotřebitelé tak často musí podstupovat dlouhé reklamační procesy, a to i v banálních záležitostech,“ dodává Lukáš Zelený.
V posledních letech proto prodejci uvedli na trh službu takzvané bleskové či okamžité výměny. Na první pohled to vypadá velmi lákavě. Spotřebitelům povětšinou slibují, že jejich reklamace bude vyřízena ještě týž den a že namísto možné opravy jim bude dodán nový kus daného výrobku. Při bližším zkoumání jsou však podmínky služby přinejmenším zarážející, nápadně totiž připomínají podmínky zákonné reklamace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
Na co podle vás tak strašně potřebujeme Ukrajince?
A jste nebo nejste pro jejich zařazení do českého sociálního sytému? Jaké konkrétní dávky by jim dávalo ANO, kdybyste byli ve vládě? A komu? Všem Ukrajincům?
Další články z rubriky

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích
Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.
- 16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %