Rozhodnete-li se pro nákup telefonu pro své dítě, budou nejspíše vaše první úvahy směřovat k parametrům mobilního zařízení. S jeho výběrem mohou pomoci výsledky testů od dTestu (ZDE). Tím to však nekončí. Je také třeba vybrat operátora a některý z jeho nabízených tarifů. „Pokud chcete dostupné nabídky posoudit svědomitě, vyhraďte si na tuto činnost dostatek času – na telekomunikačním trhu totiž působí několik desítek operátorů a každý z nich má ve svém portfoliu několik různých produktů,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.
Parametry výběru telefonního operátora pro dítě se příliš neliší od „dospělácké verze“. Je třeba si rozmyslet, jak moc pevnou vazbu si chcete k operátorovi vytvořit – a to jak po stránce anonymity (zvolíte-li předplacenou kartu), tak co se týče časového závazku, kdy se rozhodujete mezi smlouvou na dobu určitou a neurčitou. Společně s těmito faktory může k rozhodnutí o volbě vhodného poskytovatele přispět i takzvaná tarifikace. Jde o způsob, jakým operátor účtuje uskutečněný hovor po první provolané minutě – zda po sekundách (60+1), půl minutách (60+30) nebo minutách (60+60).
U výběru tarifu, respektive jeho doplňkových služeb už se podoba produktů v závislosti na věku uživatele liší. Kromě kritérií, která musíte zhodnotit i při volbě tarifu pro sebe, tedy nejčastěji čerpaného typu služby, volání do vlastní sítě zdarma, objemu mobilních dat, se zaměřte u nabídky pro malé telefonisty na škálu funkcí, které umožní z vaší strany nastavení a kontrolu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva