Reklamovat lze sice až do dvou let po nákupu, musíte však vzniklý problém řešit včas. Jinak by prodejce vašemu požadavku nemusel vyhovět. Co se týče reklamací, nedělá zákon mezi e-shopy a kamennými prodejnami rozdíly. Je ale dobré vědět, na co si dát pozor a co můžete po prodejci žádat.
Co se vlastně z pohledu práva při darování děje? Předáním daru dochází k převedení vlastnického práva z dárce na obdarovaného. Veškerá oprávnění vůči obchodníkovi však vycházejí z původní kupní smlouvy, takže náleží tomu, kdo dárek koupil.
„Reklamovat tedy může v podstatě pouze původní kupující, ledaže by obdarovanému postoupil svá práva, což se prakticky neděje. Většinou obchodníci tuto záležitost moc neřeší, pokud se prokážete účtenkou či kupním dokladem. Vyhovět vám však nemusí, proto na to raději myslete,“ upozorňuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva