Na seniory se zaměřují mnozí neseriózní obchodníci a škála jejich nástrojů je široká: nabídky nejrůznějšího zboží po telefonu, předváděcí a pouliční prodej či podomní nabízení smluv o dodávkách energií. Také se objevují různé finanční produkty zaměřené na seniory, třeba takzvaná reverzní hypotéka.
Stačí jeden nečekaný hovor, souhlas se zasláním dárku v podobě mince, medaile, holítek či náhradních břitů a dotyčného člověka čeká jejich pravidelný přísun. „Cílem obchodníků není zákazníky obdarovat, ale udělat z nich stálé odběratele svého zboží. Vylákají z nich totiž souhlas, který si nahrávají. Časté jsou také nabídky různých služeb, třeba mobilních tarifů se zlevněnými telefony či tablety,“ uvádí Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. A radí: „Byť existuje obrana v podobě odstoupení od smlouvy, je lepší naučit se tyto nabídky rovnou odmítat.“
Podomní prodejci si pak ve způsobech nezadají s pořadateli předváděcích akcí. Zneužívají nezkušenosti a důvěřivosti především starších lidí. Často uvádějí lživé informace. Třeba se představují jako zástupci stávajícího dodavatele energií, distributora nebo Energetického regulačního úřadu. Jinou záminkou k návštěvě je kontrola vyúčtování. „Jakmile vyúčtování předložíte, spočítají vám úsporu, které dosáhnete, pokud s nimi uzavřete novou smlouvu. Naučte se tedy nezvané návštěvy razantně odmítat,“ doporučuje Eduarda Hekšová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva