Využití internetu a online nástrojů v podnikání firem se v Česku podle průzkumu Millward Brown dostává do další fáze. Poté, co firmy překonaly počáteční strach z internetu a online prezentace, začínají si pomalu uvědomovat i důležitost online reklamy. Přestože čtvrtina firem by do ní chtěla investovat i více, ti, co ji nevyužívají, mají obavy, že je drahá, neefektivní a příliš komplikovaná. Google chce tyto obavy překonat prostřednictvím sítě expertů specializovaných na MaSP a také vzděláváním, včetně nového webu www.navlneinternetu.cz ve spolupráci s AMSP. Dnešním dnem spouští také novou zjednodušenou reklamní službu pod názvem AdWords Express.
Fakt, že Česko je Zemí internetovou, je důležitý i pro segment malých a středních podniků a jejich vlastní online prezentaci. Podle studie BCG internet vytváří pro cenově sensitivní české spotřebitele atraktivní alternativu k drahým nákupům a malému výběru, který je k dispozici v kamenných obchodech. Stačí vzít v potaz, že více než tři čtvrtiny nakupujících Čechů (76%) dělají před nákupem průzkum na internetu a celá třetina online nakupuje. Více než čtyři z deseti nákupů v českém kamenném obchodě jsou ovlivněny internetem (zdroj: consumerbarometer.eu). Na základě studie „České firmy na internetové vlně” je možné konstatovat, že české firmy se ve využívání internetu a online nástrojů posunuly do dalšího stádia. 60% firem je online prostřednictvím vlastních webových stránek. Ty jsou zatím také číslem jedna z hlediska míry další investice do jejich vylepšení a lepšího využití.
I přesto se zatím firmy jen zřídka věnují zlepšení samotné dohledatelnosti webu, a to buď pomocí reklamy ve vyhledávání (28%) nebo prostřednictvím SEO (search engine optimization 7%). Jenom málo z nich má e-shop nebo využívá reklamu na sociálních sítích (méně než 10%). Zejména firmy do 10 zaměstnanců zatím pořád sázejí na tradiční offline formáty jako letáky, místní outdoor nebo reklamu v tisku.
„Víme, že firmy zájem mají, ale chybí jim hlavně čas na to, aby - pro ně zatím velmi složitý svět online marketingu - probádaly samy. Určitě potřebují pomocnou ruku od komerčních společností a odborníků na českém trhu,” říká Eva Svobodová, ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která s podnikateli a firmami dlouhodobě spolupracuje, a dodává: „Ve spolupráci s Googlem navazujeme na realizované vzdělávací projekty a podnikatelům a firmám dáváme k dispozici webovou stránku, která nabídne důležité zdroje informací a rady, jak se zorientovat ve světě online reklamy a marketingu.”

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: AMSP ČR
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
Správa železnic dnes oznámila, že skončil výběr všech odborných poradců pro PPP projekt vysokorychlo…
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %
- 11:14 Finanční správa se soustředí na stovky milionů nepřiznaných tržeb e-shopů