Bankovní index 1.Q 2014 – náklady klientských profilů

17.04.2014 12:39 | Zprávy

Všechny banky provádějí segmentaci trhu, resp. jednotliví klienti svým vzorcem užívání bankovních služeb spadají do více, či méně homogenních skupin. Tyto skupiny se primárně odlišují frekvencí užívání služeb a volbou komunikačního kanálu. Stejně tak i respondenti Kalkulátoru tvoří určité skupiny, chceme-li klientské clustery. V rámci zkoumání dat byly identifikovány 4 standardní profily a jeden nestandardní. První 4 jsou typické skupiny retailových bankovních klientů a poslední jsou pracovním názvem extrémní klienti.

Bankovní index 1.Q 2014 – náklady klientských profilů
Foto: bankovnipoplatky.com
Popisek: Logo serveru bankovnipoplatky.com

V prvním kvartálu roku 2014 se sice na trhu neobjevil nový produkt, ale poplatkových změn nebylo málo. Přesto zde budou zmíněny především změny se vztahem k výpočtu poplatků v našem žebříčku. Pozitivně začala v lednu Česká spořitelna zrušením poplatku za vklad u ČS přes vkladomat a zrušení některých poplatků u správy karty. Zlevnila i ČSOB ohledně užívání internetbankingu a telebankingu, kdy všechny příkazy i inkasa jsou nyní zdarma. Zlevnila i poslední banka z „velké trojice“, tedy Komerční banka, zrušením poplatku u vkladomatu a snížila paušální poplatek za výběr hotovosti z bankomatu jiných bank v tuzemsku kreditní kartou VISA Electron na 50 Kč.

Později v únoru nastala změna u Fio banky, která zavedla do sazebníku jednorázové poplatky za nově vydávané karty typy VISA 110–275 Kč dle druhu. Nový poplatek se nevyhnul klientům Zuno, kdy výběr z bankomatu Raiffeisenbank stojí na produktu Účet 28 Kč (původně první zdarma). To je ale více než vyrovnáno zlevněním u produktu Účet plus, kdy výběry nad 1 000 Kč jsou zdarma a do 1 000 Kč za 18 Kč. To je také důvod vylepšení ZUNO výsledku ve statistice. Tento účet je nově osvobozen od poplatku za vedení při obratu na kartě 3 000 Kč a více. Evropsko-ruská banka upravuje poplatky tak, že místo paušálu 9 Kč je nyní první výběr v měsíci zdarma a další za 17 Kč.

Vedle poplatkových změn došlo také k vyřazení účtů, které se již mezi klienty skoro nevyskytují, protože je banky přestaly nabízet novým klientům a staré se snaží převést k novým. Dále je u podmínek nutných pro snížení poplatku zvažována jejich povaha, kdy pokud je podmínka, dle názoru redakce, průměrným klientem snadno splnitelná, je účet zobrazen se zvýhodněním a tedy nižší cenou.

http://www.bankovnipoplatky.com/bankovni-index---metodika-12509.html

Tabulka 1: 15 nejvhodnějších účtů pro jednotlivé profily s měsíčním zpoplatněním pro 1. kvartál 2014

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

16:13 Policie ČR: Spolupráce s operátory pomáhá dopadnout zločince

Případ podvodnice, která získala více než 16 milionů, snad pomůže varovat širokou veřejnost.