Čechy k eurovolbám láká fiktivní reportáž o ztrátě moře pro ČR

24.04.2014 14:57

Čechy k eurovolbám láká provokativní fiktivní reportáž o tom, jak čeští europoslanci svou absencí na hlasování připravili Česko o možnost získat část chorvatského pobřeží. Nechala ji připravit Nadace Open Society Fund Praha v rámci své kampaně „Chcete moře? Staňte se Evropany!", kterou dnes stylově v námořnickém odění představili její zástupci. Součástí kampaně jsou webové stránky, které poskytnou návštěvníkům informace pro kvalifikovanou volbu.

Čechy k eurovolbám láká fiktivní reportáž o ztrátě moře pro ČR
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Osiřelý hlavní sál Evropského parlamentu v Bruselu

Kampaň je podle jejích tvůrců cílena především na mladé lidi a má upozornit na to, že hranice Česka jako člena EU končí až na hranicích Unie, které z větší části tvoří moře. Má také připomenout, že „na úrovni Evropské unie se rozhoduje o věcech, které se dotýkají našeho každodenního života", uvedl ředitel nadace Robert Basch. Evropský parlament se podílí na tvorbě poloviny zákonů a dalších předpisů, které platí v Česku.

Lidé na webu ke kampani naleznou nejprve „moře důvodů, proč jít k evropským volbám". Vyzkoušet si budou moci volební kalkulačku kvůli zjištění, která strana je jim svým programem nejbližší. Na webu naleznou i analýzu práce dosavadních europoslanců a medailonky sedmi desítek kandidátů na členy Evropského parlamentu.

Fiktivní reportáž stála polovinu částky určené na kampaň

K dispozici budou také informace, zda některý z kandidátů v předvolebních debatách používal nepravdivé výroky nebo byl napojen na firmy, které získaly některou z veřejných zakázek. Stránky připravila nadace ve spolupráci s organizacemi KohoVolit.eu, NašiPolitici či Demagog.cz.

Video se smyšlenou reportáží televizní stanice RTL za dva dny vidělo přes 200.000 lidí. Líčí, že Česko mohlo získat deset kilometrů pobřeží na Istrii výměnou za dvě europoslanecká křesla. Připomínají se v něm i excesy některých českých europoslanců a také to, že většina z nich získala v Bruselu údajně přezdívku „eurobrzdy".

Nadace podle svých zástupců do celé kampaně investovala 400.000 korun, z toho polovinu stála reportáž.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam, čtk

Jak chcete z Bruselu zajistit naši potravinovou soběstačnost?

Podle mě je to klišé a nemůžeme být potravinově úplně soběstační, obzvlášť dnes, kdy je dost nevyzpytatelné počasí. A i kdybychom soběstační byly, nebude nás to stát mnohem více než potraviny z dovozu? Podpora českých potravin je sice hezká věc, ale zas né každý na to má rozpočet. Stačí se podívat n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Průlom. Vitásková se po letech blíží k vítězství

7:11 Průlom. Vitásková se po letech blíží k vítězství

Ústavní soud zrušil rozhodnutí obecných soudů, které bývalé předsedkyni Energetického regulačního úř…